Auteur Topic: Wielvlucht pietsje teveel  (gelezen 1160 keer)

Offline Joe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Wielvlucht pietsje teveel
« Gepost op: za, 02 apr 2011, 17:30:09 »
Hi allemaal,

Ik heb mn polootje laten uitlijnen ( 1,3 Fox uit 89) en blijkt dat de wielvlucht buiten marge valt.
Mag  -0 30' / + 0 30' zijn en is  R -0 29  en L -0 50'.
Rechts zit dus net dr binnen en links dr buiten
Volgens mij is dat niet zoveel maar kan me vergissen.
Volgens de een is het te verwaarlozen (gezien leeftijd) en volgens de ander moeten er 2 nieuwe veerpoten onder.
Weet iemand wat van wielvlucht?   -sturen-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #1 Gepost op: za, 02 apr 2011, 18:50:12 »
Hoe zijn je draagarmrubbers?

Offline Joe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #2 Gepost op: za, 02 apr 2011, 19:07:19 »
Met apk vernieuwd net als de fuseekogels...vandaar t uitlijnen.
Sporing is trouwens perfect.. L 0,02 R 0.03 

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #3 Gepost op: za, 02 apr 2011, 23:45:00 »
Ophanging is origineel? Of verlaagd?

Offline Joe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #4 Gepost op: za, 02 apr 2011, 23:51:42 »
Alles is orgineel met orginele vw onderdelen...hele auto trouwens  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: zo, 03 apr 2011, 00:00:04 door Joe »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #5 Gepost op: za, 02 apr 2011, 23:51:49 »
Draagarmrubbers & fuseekogels zijn vervangen, kortom:
draagarmen zijn compleet vervangen => das namelijk 1 ding.

Tsja, 't zal voor de bandenslijtage weinig uithalen,
maar als je 't goed wil hebben, is 't wellicht te proberen met excentrische
bouten in de binnenste draagarmbevestigingen.

Offline Joe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #6 Gepost op: zo, 03 apr 2011, 00:14:25 »
De nieuwe lagers bij vw gehaald...oude uit de arm gedrukt en de nieuwe erin.
Weinig verandering.
Heb ook iets gelezen over vijlen van lagerblok en extra ringen enz maar als t niet veel is kijk ik t even aan.
Volkswagen wilde me nieuwe veerpoot verkopen en profile had het over nog geen halve graad afwijking en te verwaarlozen dus wist ik t niet meer  -dunno-  

Ik bedoelde fuseekogels aan spoorstangen dus...eigenlijk spoorstangkogels of zoiets   -klus-
« Laatst bewerkt op: zo, 03 apr 2011, 00:21:09 door Joe »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #7 Gepost op: zo, 03 apr 2011, 01:09:24 »
kan wel nut hebben om links dan een andere draagarm te monteren, Door een keer hard de stoeprand te raken, kan het zo zijn dat je draagarm ook een tikje heeft gehad en daarom iets ander camber heeft.

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #8 Gepost op: zo, 03 apr 2011, 08:47:07 »
kan wel nut hebben om links dan een andere draagarm te monteren, Door een keer hard de stoeprand te raken, kan het zo zijn dat je draagarm ook een tikje heeft gehad en daarom iets ander camber heeft.

Hoe zie je dat voor je? Dat de draagarm ineens langer is geworden? -gert-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Joe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #9 Gepost op: zo, 03 apr 2011, 09:57:08 »
Stoeprandje is volgens mij ook positief camber...dan zou je wiel naar binnen gedrukt worden...toch?   

Heb trouwens nooit stoeprandje geraakt...maar 0 20'  is toch niet zo heel veel?
En dan nog iets... :)
En er wordt gesproken bij 0 50' over 0 graden en 50 minuten ?!? maar dat is toch hetzelvde als 0,50 graden?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #10 Gepost op: zo, 03 apr 2011, 11:18:53 »
Nee, een graad bestaat net als een uur uit 60 minuten.

Dus 0 graad 50 minuten is bijna een hele graad  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #11 Gepost op: zo, 03 apr 2011, 11:53:35 »
Heb des tijds hetzelfde probleem gehad met mijn g40..... Bij was het een toen een veerpoot die iets krom was -thumbsup-

Offline Joe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: Wielvlucht pietsje teveel
« Reactie #12 Gepost op: zo, 03 apr 2011, 14:40:01 »
O maar valt wel mee dan.
Valt maar 20' buiten marge.
Als ik me gradenboogje erbij pak is het bijna niks.
Of werkt t niet zo   :)