het is niet dat hij rammelt.... in de zin van los onderdeel, maar .... ja... hoe kan je dat nou eens beschrijven...
stel je voor, je rijdt op een snelweg, stoplichten op rood, actie, remmen? als ik dan rem, is er tot aan de 50k/u ( ondernabij/plusminus ) niks aan de hand, en dan daar onder zie je dat het stuur heen en weer begint te slaan, en alles begint langzaam te fibreren... als je dan bijvoorbeeld keihard remt dan is hij stil... ( geen fibratie ) dan geen fibratie of trilling in stuur.
als je met 100 km/u remt, dan voel je kromme remschijven ook toch? ik voel het verder niet in het rempendaal..
@Steilheck
ik heb met een mega pijp-sleutel de moer, die dus de demper vast houdt vast gezet.. hoe ver kan ik gaan dat ik zeker weet dat hij vast zit?. er zit wel speling een ruimte tussen mijn demper en de schacht/pij/buis ( als ik het zoo mag noemen ) de ATF olie zorgt er toch voor dat hij niet trilt?.
als ik hem controleer in de bankschroef, dan zit hij vast, als ik hem onder de auto controleer, dan zit hij ook vast.... maar... zou het ook nog op een andere manier te controleren zijn?
@Zoef,
alles is zoo ongeveer vervangen binnen 6 maand, roest heb ik nog niet gezien, zelfs niet op de moeren;).