Auteur Topic: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f  (gelezen 2512 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #15 Gepost op: do, 15 mei 2008, 11:47:58 »
opgelost <--> te koop ;   dat zijn 2 verschillende dingen. De verkoper heeft het nog niet gehad over 'de oplossing'.. :)

Gezien de vraagprijs zal het opgelost zijn -ja-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #16 Gepost op: do, 15 mei 2008, 15:57:43 »
opgelost <--> te koop ;   dat zijn 2 verschillende dingen. De verkoper heeft het nog niet gehad over 'de oplossing'.. :)

Gezien de vraagprijs zal het opgelost zijn -ja-

tja...niet dus..

maar zo ver ik het begrijp wil hij het oplossen voor hij verkocht wordt.

Wat ik mij afvraag: Hij was toch ook nog op zoek naar een stuurtje en wilde dingen gaan bekleden. Is dat nu ook van de baan?

Offline Roberto

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #17 Gepost op: za, 17 mei 2008, 16:12:20 »
OPGELOST :p

ik ga gewoon de 3 draden die aan de zekering zaten doorknippen, aan de contactdozen ook doorknippen.
dan men interieurke eruit , vloermatten eruit, en 3 nieuwe kabels trekken die zo onder de vloermat heen lopen naar mijn achteruitrijlicht , naar men claxon , en naar de stationaire afslagklep
ziezo : geen sluiting meer.
ik begin er morgenvroeg aan , ik laat iets weten zodra het in orde is :)


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #18 Gepost op: za, 17 mei 2008, 16:22:47 »
OPGELOST :p

ik ga gewoon de 3 draden die aan de zekering zaten doorknippen, aan de contactdozen ook doorknippen.
dan men interieurke eruit , vloermatten eruit, en 3 nieuwe kabels trekken die zo onder de vloermat heen lopen naar mijn achteruitrijlicht , naar men claxon , en naar de stationaire afslagklep
ziezo : geen sluiting meer.
ik begin er morgenvroeg aan , ik laat iets weten zodra het in orde is :)



?

Hmm.... klussen met kijkers.
Geen garanties dat het dan goed is volgens mij. Kan ook nog aan andere dingen als de kabels liggen.
Ik kan het niet vinden dus knip ik het er tussenuit. Verbinden met kroontsteentjes.....?

Al met al. Al was ik in de auto geinteresseerd. ...

Nu niet meer.
Laat het dan op zijn minst doormeten en vervang de kabel die echt stuk is. En leg die dan ook gewoon mee met de rest van de kabelboom. Ziet er meer uit alsof het niks mag kosten.

Ach.. aan alle goede raad hier heeft het niet gelegen.



Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #19 Gepost op: za, 17 mei 2008, 16:57:17 »
@ Roel, waar kan het nog meer aan liggen dan? -gert-...
Gewoon ff nieuwsgierig wat het nog meer kan zijn hoor...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #20 Gepost op: za, 17 mei 2008, 19:28:30 »
volgens
@ Roel, waar kan het nog meer aan liggen dan? -gert-...
Gewoon ff nieuwsgierig wat het nog meer kan zijn hoor...
hij heeft hij stuur bijvoorbeeld nog steeds niet nagekeken. Hij heeft allen de claxon (deel wat geluid maakt) nagekeken.
Kortsluiting ontstaat in de kabels, of dat wat er aan vast zit.
En niet alles is losgeweest zo ver ik tot nu toe heb gelezen.

Maar goed. beside the point.  Dit kan het natuurlijk oplossen. Maar het is verre van netjes en iemand die een beetje weet waar hij mee bezig is kan het zo doormeten.

Resultaat. loze kabels in de auto en drie kabels die buiten de kabelboom om onder de matten doorlopen.
En de kabels waarschijnlijk ook nog doorverbonden. Het resultaat is een hobbie auto waar de volgende (ontwetende) eigenaar nu al hoofdpijn van krijgt.... -wtf-

Offline Roberto

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #21 Gepost op: za, 17 mei 2008, 22:59:31 »
volgens hij heeft hij stuur bijvoorbeeld nog steeds niet nagekeken. Hij heeft allen de claxon (deel wat geluid maakt) nagekeken.
Kortsluiting ontstaat in de kabels, of dat wat er aan vast zit.
En niet alles is losgeweest zo ver ik tot nu toe heb gelezen.


het stuur is weldegelijk volledig nagemeten beste roel,
en alles wat er op die ene zekering zit is wel degelijk losgekoppelt , zoals vermeld in dit topic :)

vriendelijke dank voor de onnodige onvriendelijke reactie. als je dan toch vind dat het niet kan , reageer dan toch teminste niet zo! :)
en als je het beter kan , moet je het maar zelf doen :)


Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #22 Gepost op: zo, 18 mei 2008, 02:44:06 »
Citaat
en als je het beter kan , moet je het maar zelf doen

Zeker teveel Holland's got talent gekeken  :P
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #23 Gepost op: zo, 18 mei 2008, 08:08:49 »
het stuur is weldegelijk volledig nagemeten beste roel,
en alles wat er op die ene zekering zit is wel degelijk losgekoppelt , zoals vermeld in dit topic :)

vriendelijke dank voor de onnodige onvriendelijke reactie. als je dan toch vind dat het niet kan , reageer dan toch teminste niet zo! :)
en als je het beter kan , moet je het maar zelf doen :)



sorrie roberto. was niet zo onvriendelijk bedoelt.
Maar als je de auto verkoopt weet de volgende eigenaar niet wat jij allemaal hebt 'geknutseld'
Als er dan wat aan de auto is, is ie uren aan het zoeken omdat hij niet eenvoudig de kabelboom kan volgen.

Het is meer frustratie. Heb ooit zo'n auto gekocht. Duurde een jaar voor ik ale rare dingen er uit had. Zo lang het het doet, geen punt, maar als er wat aan is dan komen de problemen. Een garage is dan zelfs terughoudend om de auto te repareren (weet ik uit ervaring)

Offline Roberto

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #24 Gepost op: zo, 18 mei 2008, 10:20:30 »
ok amigo , no problemo ;)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #25 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 05:55:11 »
sorrie roberto. was niet zo onvriendelijk bedoelt.
Maar als je de auto verkoopt weet de volgende eigenaar niet wat jij allemaal hebt 'geknutseld'
Als er dan wat aan de auto is, is ie uren aan het zoeken omdat hij niet eenvoudig de kabelboom kan volgen.

Het is meer frustratie. Heb ooit zo'n auto gekocht. Duurde een jaar voor ik ale rare dingen er uit had. Zo lang het het doet, geen punt, maar als er wat aan is dan komen de problemen. Een garage is dan zelfs terughoudend om de auto te repareren (weet ik uit ervaring)

Begrijp ik hieruit nu dat jij je auto dus 100% origineel gaat laten?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Zekering of kortsluitingsprobleem 2f
« Reactie #26 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 07:54:27 »
Begrijp ik hieruit nu dat jij je auto dus 100% origineel gaat laten?

Origineel? Nee. Zeker niet. Er komt een andere motor in, dus dan houdt dat verhaal al snel op.
Vindt echter dat dit wel een verschil is. Ik probeer altijd om een auto zo aan te passen dat het voor een volgende eigenaar ook nog te volgen is.
Het doorknippen en buiten de kabelboom over de bodem laten lopen van stroomkabels past hier naar mijn mening niet in.

De vorige eigenaar van mijn pug205 begreep niet waarom de ven het niet meer deed. Men zag over het hoofd dat de zekering apart is geplaatst en niet in de zekeringkast zit. Gevolg. Niewe kabel, kroonsteentjes en een schakelaar (!) in de auto voor het aan en uit zetten van de ven.
En niets gezegd!
Bij nakijken bleken nog meer van dit soort noodoplossingen toegepast. Tot op heden heb ik hierdoor last van enige lekstroom. Auto is al drie keer doorgemeten. Geen idee hoe of waar, maar ondanks een nieuwe accu is, als ik de auto een week laat staan, de accu bijna leeg.
Heb ondertussen bijna alle noodoplossingkjes uit de auto getrokken. Gekke is dat hierdoor niet eens dingen uitvallen....
Uit ervaring weet ik dat garages soms gewoon weigeren om in dit soort auto's een probleem met de kabelboom op te gaan lossen. En als ze het doen: Maak je dan maar op voor een gepeperde rekening, want zijn moeten dat ook helemaal uitzoeken.
Ik probeer dit soort dingen dus altijd tot een minimum te beperken.
En dan heb ik het niet over een netjes aangelegde extra kabel van de accu naar een versterker achterin of zo. Dat snapt een volgende eigenaar met een beetje gezond verstand ook wel.

pff....genoeg getypt. Duidelijker?