goededag
sins 2 weken heb ik nu een diesel in mijn polo van 1986 gebouwd.
ik heb al wat kleine problemen gehad maar die waren vrij makelijk en snel op te lossen.
wel zit ik nu met het volgende probleem dat ik het gloeilampje niet volgens schema aan het werk krijg.
vanaf het relais krijg ik alleen op de draad naar de gloeispiralen de geschakelde spanning.
volgens het schema en de berichten op internet zou de blauw/groene draad naar het lamje op het dashboard moeten maar deze krijgt geen stroom en (volgens mij) is deze niet massa geschakeld.
is er toevallig iemand die mij kan vertellen hoe deze normaal aangesloten word.
het word een normaal extern lampje in 1 van de kapjes van de kap rond het dashboard.
het lijkt mij namelijk niet echt verstanding om deze draad van de gloeispiralen te pakken want deze is zo dik dak ik denk dat een normaal lamje teveel spanning zal krijgen.
ik hoor het erg graag
alvast bedankt
sowieso zou ik het dan zekeren maar hij zal toch daarvandaan moeten komen zegt mijn gezonde verstand.
eventueel kun je er een schakeling tussen plaatsen met een contactplus maar dat doe je normaal als je anders juist te weinig spanning krijgt.
maar simpel gedacht: als je aftakt maakt de dikte toch niet uit? Voltage verandert niet dus zolang er geen omvormer voor zit om de amperage aan te passen is het geen probleem dunkt me.
Eenvoudigste is denk ik om de kabel terug te volgen. Ergens moet een schakeling zitten. Waarschijnlijk gewoon een zwart relais.
Daar zoeken naar de gloeischakelplus van de bougies met behulp van een voltmeter en direct aftakken. Waarschijnlijk zit je dan al lekker dicht bij de zekeringkast. Scheelt weer draad trekken.