Auteur Topic: Schakelmechaniek  (gelezen 989 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Schakelmechaniek
« Gepost op: wo, 18 apr 2007, 11:15:47 »
Ik ben dus lekker aan het sleutelen aan mijn derby met G40 motor. Alleen zit ik even met het schakelmechanisme. Voorheen zat er aan de stang een groot schanierend deel, deze heb ik verwijderd. Maar nu heb ik het complete schakelmechaniek van een 2/2F er op gezet alleen is de stang te kort. Nu zie ik wel dat ik de stang iets kan verstellen, maar of dat genoeg is? Iemand anders ervaring met het inbouwen van een nieuwer blok in een polo 1/1F?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Schakelmechaniek
« Reactie #1 Gepost op: wo, 18 apr 2007, 11:27:57 »
Waarom het schakelmechaniek overzetten? Oude past gewoon hoor..
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Schakelmechaniek
« Reactie #2 Gepost op: wo, 18 apr 2007, 11:41:05 »
Ja, ik heb hem ooit verwijderd! Dan moet ik nu maar weer opzoek naar een polo1/1F schakelmechaniek! DAMN
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
Schakelmechaniek
« Reactie #3 Gepost op: wo, 18 apr 2007, 13:41:56 »
Ik heb ook een soortgelijk vraagje :

Is het mogelijk om onder een derby 1 waar origineel een 4 bak onder stak een 5 bak te steken ? ( met behoud van de oude schakelmekaniek , of moet ik iets aanpassen ? )

greetz

christophe

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Schakelmechaniek
« Reactie #4 Gepost op: wo, 18 apr 2007, 13:58:26 »
Bij mijn derby zat er ook een 5-bak gemonteerd met het oude schakelmaechaniek, dat werkte goed! Ik heb geen idee waarom ik dat toen verwijderd heb. Volgens mij heb ik de 5 bak er compleet met mechaniek uitgehaald en in een andere polo gezet, en toen het mechaniek weggegooit. Dit is inmiddels ook al 3 jaar geleden. Wat ze wel hadden gedaan is een stuk rond de schakelpook aan de binnenkant wijder gemaakt zodat de 5 ook gebruikt kon worden. Maar volgens mij is dit ook nog wel zo te stellen dat je het plaatwerk niet hoeft aan te passen, zoals ze dat bij mijn derby in het verleden hadden gedaan!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Schakelmechaniek
« Reactie #5 Gepost op: do, 19 apr 2007, 01:03:21 »
ik weet eigenlijk niet meer hoe ik het heb gedaan, maar het werkt wel... zit volgens mij het oude mechaniek nog onder bij de mijne kan me niet herinneren dat ik het heb vervangen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl