Auteur Topic: g lader spie  (gelezen 1078 keer)

Offline bobrosco

• L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
g lader spie
« Gepost op: zo, 28 jul 2013, 16:57:44 »
Weet iemand toevallig wat de maten moeten zijn voor de spie die in de glader poelie zit? Ik heb namelijk het idee dat die van mij niet de juiste maar heeft, want ik kan er gewoon tussendoor kijken. En mijn lader heeft nu na 10.000 km na revisie waarbij een andere as en spie geplaatst is alweer ruimte op de poelie, en is er maar een heel klein baantje in die spie ingesleten. Dus ik denk dat het gewoon niet de goede spie is en daarbij denk ik ook nog dat er een shim mist, want hij heeft met de achterkant van de poelie tegen het huis aan gelopen.

Maar is er misschien iemand die zijn lader los heeft liggen ofzo en voor mij de spie zou kunnen meten? Ik heb die van mij gemeten en kwam op een 6 bij 4 mm spie, en ik denk dat hij 6 bij 5 moet zijn.

Offline Dennis

• L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: g lader spie
« Reactie #1 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 20:04:41 »
Gemeten: 6x4x36

Voor de rest: http://g-lader.info/technik_teileliste.htm

Poelie op hoofdas moet met opstaande rand naar de v-snaarpoelie wijzen. Als die verkeerd om zit kan ik mij voorstellen dat de poelie aan gaat lopen.

Offline bobrosco

• L86C-0208
  • Non-Register lid
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g lader spie
« Reactie #2 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 21:55:00 »
Probleem al gevonden, blijkt een spacer kwijt te zijn en daarom loopt het aan. En dat is tevens de reden dat hij niet goed geklemt word door de bout en daarom gaat dus alle kracht op de spie met als gevolg enorme slijtage. Ik heb dus bij maxrpm een nieuwe poelie besteld met spacer en nieuwe spie. Nu alleen nog zien dat ik aan zo'n kleine poelie voor de achterste riem kom, want die kon ik bij hun niet vinden.