Auteur Topic: Probleem stationair polo 6n  (gelezen 2371 keer)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Probleem stationair polo 6n
« Gepost op: ma, 10 jul 2006, 09:09:42 »
mijn daily reed de laatste tijd niet meer supergoed, bij koppeling intrappen viel ie terug in toeren maar bleef schommelend stationair lopen en soms viel ie gewoon uit.
dus maar eens naar gekeken, ik dacht aan valse lucht ergens, maar toen ik de gasklep bekeek zag ik dat die behoorlijk smerig was, zwarte aanslag van carterontluchting...

die losgehaald en met remmenreiniger goed schoongemaakt, meteen maar nieuwe luchhtfilter en bougies (luchtfilter was ook wel btje laat vervangen -gert- ) bougies zagen gewoon mooi koffiebruin uit, dus dat was goed.

Nu loopt ie dus weer goed alleen als ik hem start loopt ie ongeveer 1200 toeren stationair, maar zakt dan weer naar 8/900 en hij rijdt nu gewoon weer goed, alleen als ik nu de koppeling induw dan blijft ie dus soms 1200 toeren lopen en valt maar lanngzaam terug, en als ik afrem in de 2 blijft ie uiteindelijk 1200 toeren draaien en kan ik er gewooon zo stapvoets meerijden (zelfs berg-op) beetje diesel gevoel...

waar kan dit aan liggen?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #1 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 10:20:03 »
ohw en t is een 1.4 60pk, motorcode AEX...

er zit toch geen pakking tussen gasklep en inlaatspruitstuk ofwel? enige dat ik tegenkwam is een soort rubberen slang/buis die dus t spruitstuk inloopt en als pakking dient...




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #2 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 10:26:24 »
stappenmotor?

Als de boel vies was en nu schoon is,.. laat eens uitlezen,.

En/Of leg de accu eens een halfuurtje los.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #3 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 10:35:42 »
zou t indd kunnen zijn dat de computer zich zou moeten resetten omdat hij te verschillende waardes krijgt met voorheen?

dat was namelijk ook mijn eerste gedachte...

een manier om de stappenmotor te controleren?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #4 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 13:04:49 »
Jouw probleem + oplossing ben ik el eens eerder tegengekomen.

Alleen was de stap na het schoonmaken: opnieuw "inleren" van het gasklephuis.

Waarschijnlijk betekent dit gewoon dat de computer de "nieuwe" potentiometer-waarde moet opslaan bij gasklep dicht-stand.

Zie ook: volksforum-topic




Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #5 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 13:18:01 »
moet je dus voor naar de dealer/garage?

mijn broer kan wel de auto op de computer aansluiten en hem zo resetten of fouten uitlezen, kan die dit dan ook?

pff heb zelf nog gereageerd op dat topic....

heb alleen t einde niet meegekregen...

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #6 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 13:42:25 »
Ik weet niet wat jouw broer wel/niet kan.  :P

Heb zelf iig geen ervaring met diagnose-tools.
Maar anders is het bij de dealer vast ook zo gepiept.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #7 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 13:57:36 »
ja maar zo gepiept bij dealer kost veeel geld... -gert-

zal m eens deze week uitlezen en kijken of hij geen storingen aangeeft...

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #8 Gepost op: di, 11 jul 2006, 23:13:49 »
je gasklep en eventuele egr mits aanwezig moeten dan opnieuw in basis stand gezet worden zoals dennis al zei
dit word niet als storing opgegeven maar is standaard procedure na vv of schoonmaken van gasklephuis/egr
gasklephuis zit een rubbere ring in deze dicht af zit deze er niet tussen kan dat ook valse lucht het probleem van een hangende stationaire toerental.

tip alle vw, skoda, en seat dealers kunnen dit voor je doen dus kies eventueel de goedkoopste!!!!

gr maikel

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #9 Gepost op: di, 11 jul 2006, 23:38:34 »
En zoveel tijd kost dit niet of wel?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #10 Gepost op: wo, 12 jul 2006, 09:41:27 »
rubberen ring zit er gewoon in...

nee nee tijd niet, maar ik ga niet graag naar de garage, ben meer van de doe-het-zelf lekker goedkoop, enig id wat dit me gaat kosten???

geen kans dat ie vanzelf zich goed afstelt? begint al minder te worden heb ik t id...

dan toch maar deze week ff langs de dealer...




Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #11 Gepost op: wo, 12 jul 2006, 23:01:03 »
rubberen ring zit er gewoon in...

nee nee tijd niet, maar ik ga niet graag naar de garage, ben meer van de doe-het-zelf lekker goedkoop, enig id wat dit me gaat kosten???

geen kans dat ie vanzelf zich goed afstelt? begint al minder te worden heb ik t id...

dan toch maar deze week ff langs de dealer...

geloof nie dat ie het uit zichzelf gaat doen
jammer dat ik nie z'n kastje heb zou wel handig gweest zijn
maar helaas we hebben er nog geen een over op werk.

greez maikel,

(tijd hooguit een kwartier wees brutaal en ga naar een wat kleinere dealer van skoda of seat en vraag terplekke aan een monteur mischien maak je dan een klein kansje dat het je niks gaat kosten.)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #12 Gepost op: do, 13 jul 2006, 00:15:44 »
Had ik eens met mijn kadett, ging een rood storings lampje branden, ik bij de dealer stoppen. Zij meteen de computer er aan, oow de kat. Zeker een tijdje stil gestaan? Ja dat klopt. Dan maar eens flink door trekken dan brand hij wel schoon, prettige dag nog. Koste me nix, zal bij de vw dealer wel net zo gaan, het ligt echt aan de monteur die je treft.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Probleem stationair polo 6n
« Reactie #13 Gepost op: do, 13 jul 2006, 09:09:03 »
wij hebben wel een zo'n diagnose apparaat ding, kun je t daar ook me instellen? Mijn broer wist niet of ie dan bepaalde waardes moest invoeren, en wat die waardes zijn...

maja een vriend van hem werkt bij de skoda dealer en laat nou net daarachter mijn audi staan bij de spuiter -love- , dus 2 vliegen in 1 klap dan maar...

eens ff gaan kijken of ie al begonnen is/hoever hij is...