Auteur Topic: polo 2f stationair + verbruik  (gelezen 762 keer)

Offline maximevde

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
polo 2f stationair + verbruik
« Gepost op: vr, 14 feb 2014, 18:45:49 »
Ik rij sinds kort met een polo 2f 1000cc monopoint injectie

Als deze stationair draait warm dreigt deze soms af te slaan maar hij herpakt zich wel, koud geen probleem.
Ook wanneer je aan het uitbollen bent in versnelling vanaf 1500 toeren begint hij te haperen,
heb de luchtfilter open gedaan en wanneer hij zogezegt daalt in toeren, krijgt hij niks ingespoten terwijl hij voor de rest wel perfect inspuit, per 10 seconden heeft hij dit euvel een 3-tal keer.

Heb het benzinepijl ook eens in het oog gehouden heb 250 kilometer gereden met 35 liter ongeveer, veel te veel voor een 1000cc?

Heeft gisteren de geest gegeven, start niet meer benzinepomp is wel te horen bij opzetten contact maar spuit niets in kan ik deze rechtstreeks aansluiten zonder benzinepomp?

wie weet er raad?
alvast bedankt

« Laatst bewerkt op: za, 15 feb 2014, 16:14:06 door maximevde »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: polo 2f stationair + verbruik
« Reactie #1 Gepost op: za, 15 feb 2014, 12:12:03 »
Die zoem is van de brandstofpomp, die (of het relais) kan overleden zijn. 35 liter op 250 km is inderdaad teveel, dat deed m'n Range Rover nog beter. Als je zakt van 1500 toeren is het normaal dat er even niets ingespoten wordt...

Benzineverbruik lijkt mij een lek, ofwel van de tank, ofwel van de bramdstofpomp onder de auto, aangezien deze nu ook overleden lijkt, of misschien wel allebei.

Stotteren kan ook komen van te weinig brandstofaanvoer. Denk dat je dus vooral naar je brandstofaanvoer moet kijken (ook brandstoffilter).
« Laatst bewerkt op: za, 15 feb 2014, 12:14:46 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline maximevde

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
Re: polo 2f stationair + verbruik
« Reactie #2 Gepost op: wo, 19 feb 2014, 19:05:52 »
heb het lek ondertussen gevonden bleek een rotte benzinedarm te zijn juist boven mijn benzinepomp
mvg

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: polo 2f stationair + verbruik
« Reactie #3 Gepost op: wo, 19 feb 2014, 19:08:18 »
 -thumbsup- goede feedback!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..