Auteur Topic: Co 3f motor  (gelezen 804 keer)

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
Co 3f motor
« Gepost op: di, 24 aug 2004, 15:41:05 »
Weet iemand hier op hoeveel co een 3f motor afgesteld moet worden en hoe dit in zijn werk zijn ?

ghreetz

christophe

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Co 3f motor
« Reactie #1 Gepost op: di, 24 aug 2004, 17:56:28 »
0,3 procent max
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
Co 3f motor
« Reactie #2 Gepost op: di, 24 aug 2004, 18:15:05 »
Hier in mijn vraagbaak ( haynes ) staat dat hij op 1.2 +- 0.2 afgesteld moet worden.

Welk is nu het juiste?

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
Co 3f motor
« Reactie #3 Gepost op: di, 24 aug 2004, 18:20:45 »
Heb deze middag het co even nagezien en het staat op 5.5 procent.

Dus hoog!!!!

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Co 3f motor
« Reactie #4 Gepost op: di, 24 aug 2004, 19:18:46 »
voor de nederlandse apk minder dan 0.5 %. in bellegieje geen idee! je koopt een co kast van bv sun (voor ongeveer €1500,-) daar leer je mee omgaan en stel je je auo af mbv TFM. of je gaat naar de garage en je laat het doen... voor weinig.... ik prefereer het eerste -naughty-
trotse mama!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Co 3f motor
« Reactie #5 Gepost op: di, 24 aug 2004, 22:24:36 »
hier in nl is een kat motor max 0,3 procent .
wil een 3f motor te hoog co geven check de volgende punten:
valse lucht via carter ventilatie slang of andere punten met vacuum leidingen .
blauwe sensor (bij lostrekken moet de motor anders stationair gaan lopen )



afgstellen ,motor op temp.geen elec verbruikers ingeschakeld ,laat de motor ff draaien en trek stekker van blauwe sensor en geef 3x gas boven de 3000rpm,controleer co en stationair (stationair op gasklep huis en co op lmm (blauw dopje,inbus5))plaats stekker en geef 3x gas tot boven de 3000rpm en meet opnieuw je co.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
Co 3f motor
« Reactie #6 Gepost op: di, 24 aug 2004, 23:12:37 »
serge,

bedankt voor de snelle reactie en de info

( ga dit morgen even uitproberen )

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
Co 3f motor
« Reactie #7 Gepost op: di, 24 aug 2004, 23:31:50 »
Nog 1 vraagje:

Ik kan ook het co voor de katalysator meten.

Weet iemand hoeveel co ik daar mag hebben?

greetz

christophe

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Co 3f motor
« Reactie #8 Gepost op: wo, 25 aug 2004, 07:00:30 »
weet ik niet ,kan ik niet terug vinden in de p.h.olving
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Co 3f motor
« Reactie #9 Gepost op: do, 09 okt 2008, 22:28:08 »
de co stelschroef op de lmm, als je `m in draait gaat co omhoog en als je `m uitdraait gaat co omlaag, of is het net andersom?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Co 3f motor
« Reactie #10 Gepost op: do, 09 okt 2008, 22:36:32 »
Indraaien = CO omhoog

Wat je met de CO-schroef eigenlijk instelt is de hoeveelheid lucht die buiten de luchtmassameter om aangezogen wordt, dus niet gemeten wordt.
Schroef dicht is meer gemeten lucht, dus meer brandstof => rijker mengsel.

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Co 3f motor
« Reactie #11 Gepost op: do, 09 okt 2008, 22:47:44 »
ok...wist het niet meer zeker. :)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Co 3f motor
« Reactie #12 Gepost op: vr, 10 okt 2008, 15:46:18 »
0,8-1,2% CO voor de kat (in buisje aan uitlaatspruitstuk)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen