Auteur Topic: Wiellagers en dommlagers vervangen  (gelezen 2473 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Wiellagers en dommlagers vervangen
« Reactie #15 Gepost op: zo, 21 aug 2005, 21:42:43 »
jups
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Wiellagers en dommlagers vervangen
« Reactie #16 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 00:08:41 »
2 handen op 1 buik -prut-  -wanker-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Wiellagers en dommlagers vervangen
« Reactie #17 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 13:12:08 »
Is meer een kwestie van goed lezen -moon-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Wiellagers en dommlagers vervangen
« Reactie #18 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 18:19:05 »
Toen ik de stabi onder de auto weghaalde stond de auto op bokjes, dus met de wielen van de grond. Maar toen ik hem weer wou monteren, dus toen ik alles vervangen had, stond ie op de grond. Dit volgens de beschrijving in de vraagbaak van Olving:

-Breng de stabilisatorstang als volgt aan:
Monteer de beide voorwielen en zet de auto weer op de grond. Breng nu de uiteinden v.d. stabilisatorstang aan in de reactiestangen en krik het midden vd stabilisatorstang zover op tot deze aan de carressorie kan worden bevestigd.

Dit lukte in eerste instantie niet dus toen heb ik de auto weer op bokjes gezet en de stabilisatorstang met een spanband naar elkaar toe getrokken, en in de draagarmen gestoken. Er is dus geen stuntwerk aan te pas gekomen
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Wiellagers en dommlagers vervangen
« Reactie #19 Gepost op: wo, 24 aug 2005, 19:57:14 »
Inmiddels zit alles er dus weer onder, maar ik heb nu vrij veel ruimte zitten tussen het bovenste schoteltje en het scherm. Al met al een milimeter of 3/4. Is dit normaal? Volgens een monteur op m'n stage adress wel maar ik vindt het wel erg veel -dunno- .

-dunno-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Wiellagers en dommlagers vervangen
« Reactie #20 Gepost op: wo, 24 aug 2005, 21:10:13 »
das normaal een cm is te veel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Wiellagers en dommlagers vervangen
« Reactie #21 Gepost op: wo, 24 aug 2005, 21:26:46 »
Is echt normaal :)

(nee echt!)

En daarmee zie je meteen het probleem van een de APK keurmeester:

Als je de toplagers op speling gaat controleren, kan t goed zijn dat de voorpoot dus 'valt' en op deze schotel nog blijft hangen.

Speling genoeg! De enige goede manier om de speling te testen is het wiel nipt te ondersteunen, zodat het (rubberdeel van het) lager blijft hangen.

Als het rubber 'oud' word, en het lager 'kapot' gaat, dan zal het eerder 'vallen' ipv ingeklemd blijven als de auto word opgetild.

Een nieuw lager zit in een nieuw en dik rubber, en blijft soms net ff beter hangen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Wiellagers en dommlagers vervangen
« Reactie #22 Gepost op: za, 27 aug 2005, 23:02:01 »
Is echt normaal :)

(nee echt!)

En daarmee zie je meteen het probleem van een de APK keurmeester:

Als je de toplagers op speling gaat controleren, kan t goed zijn dat de voorpoot dus 'valt' en op deze schotel nog blijft hangen.

Speling genoeg! De enige goede manier om de speling te testen is het wiel nipt te ondersteunen, zodat het (rubberdeel van het) lager blijft hangen.

Als het rubber 'oud' word, en het lager 'kapot' gaat, dan zal het eerder 'vallen' ipv ingeklemd blijven als de auto word opgetild.

Een nieuw lager zit in een nieuw en dik rubber, en blijft soms net ff beter hangen..

bij mij 2f gaat de stabi stang er gewoon zo in 1 kant erin duwen andere kant met wat kracht naar binnen buwen en gelijk in de draagarm.

voor verlagen had ik gigantische speling op veerpoot (toplager) maar apk technisch was dit wel te verantwoorden volgen me collega's.
na verlagen met gelijk een nieuwe toplager (wijzegings nummer nu standaard g40) (vroeger zat er verschil tussen die van een g40 en gewone die van een g40 had een grotere rubber. nu is dat de gewone gewijzigt in die van een g40.)
is de speling geheel verdwenen!!

enne alle auto's die 1 centrale moer met schotel hebben als veerpoot bevesteging heeft ruimte tussen de schotel en chassis!!!!

gr maikel