Waterpomp: Wat Sjon zegt. Bij gebruik van een normale waterpomp trek je met veel hoge toerentallen een mooie vortex in 't water, maar stroomt er niet veel water meer rond. Pas je de pomp aan, met bijvoorbeeld een grotere poelie, dan dan zal bij stationair ( naja: zover daar sprake van zal zijn ) de circulatie wellicht te laag zijn.
Sowieso iets om over na te denken: Bij een Polo Diesel blokje zit er een waterpomp in met een kleinere poelie. Het maximum toerental van een diesel ligt bij 5500 rpm (ongeveer), terwijl een benzine krap 1000 toeren hoger ligt: en toch een andere waterpomp! Een diesel heeft op lage toeren ook meer koppel, en zal bijv. met 60 km/h een aanhanger de berg op zeulen bij 3000 rpm: Dan wil je wel koeling hebben!
Verder: HH: 't is 't blokje van M. Höcker volgens mij, door iets van ' WL motorsport: Dus voor in een Polo of Audi50: Dan is de blokcode van belang: Een andere 1.3 zal net zo goed als basis kunnen dienen (zelfs een 1.0 kan, want naast de zuigers en drijfstangen is ook de krukas vast niet standaard.).