Auteur Topic: Bougie  (gelezen 2305 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.895
  • Geslacht: Man
Bougie
« Reactie #15 Gepost op: do, 20 mei 2004, 17:53:22 »
is dat met of zonder bolonaise saus ??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jerome

  • Non-Register lid
  • Berichten: 66
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Verlinden
Bougie
« Reactie #16 Gepost op: do, 20 mei 2004, 20:50:25 »
Citaat
ik pak standaard ngk . dit merk is sterker en beter en goedkoper (studenten spul dus)de bur6et wordt op vele motoren toegepast


Ik heb recentelijk ook mijn bougies vervangen, nu heb ik NGK BP6ET. Wat is nu het verschil met de bur6et, en welke kan ik het beste gebruiken voor een standaard HZ motor (1.0 liter 33KW)?
Alvast bedankt,

Groeten Jerome

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Bougie
« Reactie #17 Gepost op: do, 20 mei 2004, 21:18:10 »
Ik heb recentelijk ook mijn bougies vervangen, nu heb ik NGK BP6ET. Wat is nu het verschil met de bur6et, en welke kan ik het beste gebruiken voor een standaard HZ motor (1.0 liter 33KW)?
Alvast bedankt,

Groeten Jerome

NGK BP6ET is een enkel pootje, als ik 't goed heb.
Voldoet prima in een standaard seriemotor.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jerome

  • Non-Register lid
  • Berichten: 66
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Verlinden
Bougie
« Reactie #18 Gepost op: do, 20 mei 2004, 23:42:54 »
Citaat
NGK BP6ET is een enkel pootje, als ik 't goed heb.


De BP6ET is wel een driepoot. Maar ik heb zojuist een site gevonden (spark-plugs) waarop stond dat de NGK BP6ET dezelfde eigenschappen heeft als de Bosch W7DTC. Dus het zal inderdaad wel goed zijn voor een standaard blok.
BTW: om de hoeveel km kun je de bougies het beste vervangen?

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Bougie
« Reactie #19 Gepost op: vr, 21 mei 2004, 00:42:31 »
Klopt idd.
Ik was in de war met NGK BP6ES (das wel een enkel pootje namelijk)
Die heb ik ooit es in me ex-steilheck (GL = 1.0) gedraaid.

Wanneer vervangen.......pffff....zou 't echt niet weten.
Iedere beurt (15.000) of alleen bij grote beurten (30.000).
Wie o wie, weet dit wel?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Bougie
« Reactie #20 Gepost op: vr, 21 mei 2004, 15:05:01 »
Onderhoud

Ik doe elke 10 a 15 duizend km een 'complete' beurt..

Olie/Olie Filter/Luchtfilter/Benzinefilter/Bougies

15 duizend is goed zat,.. 30.000 vink errugh lang,... zou ik een alfa twinspark rijden,.. dan liefst pas om de 100.000, want dan ben je flink aan de beurt..

Wat kosten die kaarsjes nou helemaal? Precies..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jerome

  • Non-Register lid
  • Berichten: 66
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Verlinden
Bougie
« Reactie #21 Gepost op: vr, 21 mei 2004, 15:30:35 »
bedankt Jaap voor de info. Heb net een 'complete beurt' gedaan, 10.000 km na de vorige. Dus niet voor niets de bougies vervangen :)

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Bougie
« Reactie #22 Gepost op: vr, 21 mei 2004, 20:35:05 »
alfa twinspark 200 euries bruto ex het setje van 8 -boehoe-
trotse mama!