Auteur Topic: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok  (gelezen 2147 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #15 Gepost op: di, 14 apr 2009, 19:53:06 »
Eigenlijk snap ik niet zo goed wat jullie probleem is, kijk vind 't super dat jullie me allemaal tips willen geven, maar allemaal dat gezeur over geld e.d.
Ik vraag gewoon wat JULLIE als tips zouden geven wat ik het beste kan pakken als basis of doen aan die basis om +- 150 pk uit een atmosferisch blok te krijgen.

Wat ik uit mijn ervaring heb gezien is dat die 16v blokjes héél laag vallen en als ik dan op 13" ga rijden (vooral hier in 't zuiden des lands) ik bij een beetje spoorvorming dan al problemen heb, magoed als jullie zeggen dat 't kan zal dat wel zo zijn dan......

Kan ook een ajv pakken en die op webers gooien en nokkenasje erop dan zal ik ook een 140 pk hebben, máár heel uniek is dat niet en wil het toch vrij speciaal houden vandaar dat ik een gewoon een 1.3 8v ofzo als basis wil.
Ik weet ook dat dat een duit geld gaat kosten maar voor de zoveelste keer DAT BOEIT ME NIET! Ik vraag enkel wát ik dan als beste kan doen om hierop uit te komen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #16 Gepost op: di, 14 apr 2009, 20:13:53 »
eventjes  -off- Wat is er eigenlijk met sommige toetsenborden? De "g" lijkt het niet te doen? En ik weiger toch echt door het leven te gaan als chekke cherrit?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #17 Gepost op: di, 14 apr 2009, 20:18:51 »
Carter-probleem van 1.6 16v is vast wel op te lossen (zeker als geld niet 't probleem is)
Draagarmbrug ligt trouwens lager dan me carter, maar mijn groene hoeft niet zo laag
(veerweg enzo is belangrijker voor mij bij deze auto)

Wellicht is hier wat info te lezen.
Is een 1.3 op webers, wellicht niet gebouwd om 10.000 toeren te draaien:
Ex-Gert (bouwer van de auto / Ex-michael (bouwer van de motor)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #18 Gepost op: di, 14 apr 2009, 20:25:44 »
Carter-probleem van 1.6 16v is vast wel op te lossen (zeker als geld niet 't probleem is)
Draagarmbrug ligt trouwens lager dan me carter, maar mijn groene hoeft niet zo laag
(veerweg enzo is belangrijker voor mij bij deze auto)

Wellicht is hier wat info te lezen.
Is een 1.3 op webers, wellicht niet gebouwd om 10.000 toeren te draaien:
Ex-Gert (bouwer van de auto / Ex-michael (bouwer van de motor)

ow en nog iets niet heel belangrijk ,de motor is opgebouwd naar mijn specs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #19 Gepost op: di, 14 apr 2009, 21:36:48 »
ow en nog iets niet heel belangrijk ,de motor is opgebouwd naar mijn specs
Daar komt men vanzelf achter als de topic gelezen wordt -thumbsup-

Ff van gedachten wisselen (hoogtoerig 1.3tje lijkt mij ook welles geil):
-1.6 is sowieso niet de 1e keuze voor hoge toeren, right?
(Omdat die nog welles gevoelig zijn voor kantelende zuigers)
-zoveel mogelijk verlichten en blanceren, right?
Krukas/drijfstangen/zuigers/vliegwiel
-standaard vw dubbele klepveren kom je niet meer mee weg, right?
Dus versterkte klepveren van een nader te bepalen firma
-mechanische kop (sleeptuimelaar) of hydrostoter?
Mechanisch kan meestal zo een flink sportieve nokkenas in.
Hydro: voordeel van grotere kleppen en met vaste stoters
kan daar ook een flinke nokkenas in.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #20 Gepost op: di, 14 apr 2009, 21:57:28 »
hoogtoerige 1.3 .zou ik de adx voor pakken (1.3 monopisser 6n)

afh kop pas maken (als je duur wilt gaan )

maar een sleeptuimelaar is ook te doen (hb of hh).
 liever pak ik dan een vlakke kop van een hydrau motor .

maar het onderblok is dan wel een pre om de drijfstangen te verlichten en uit te wegen (h schaft is niet echt nodig). de zuigers de kam laten zitten maar wel versmallen .krukas verlichten en ballanceren. zuigers boven op een 2mm afdraaien .

abu koppakking

nu een nokkenas kiezen in de variant 280 met een lift van 2,5mm max in bdp .
 buiten veren pakken van abu binnen veren pakken van gof 16v .

nu komt de truuk om de vaste stoters van ina te nemen en deze op te vullen tot je een klepspeling hebt op inlaat van 0,2mm en uitlaat 0.3mm .de kop natuurlijk max bewerken .
 40mm cv carbs er op of itb van 42mm .

ontsteking zou ik van mh pakken met een andere veeropstelling op de centrifugaal.

oliekoeling zowieso ,maar dan met een 13 rijen koeler . olie pomp zou ik wel aanpakken zoals we gebruikelijk doen .
tevens koelribben op het carter .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo#410

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #21 Gepost op: di, 05 mei 2009, 19:53:13 »
ik heb een polo voor de cross en er staan dubbele webers op snelle nokkeas en nog wat kleine dinge maar de polo maakt tog snel 9.000 toere

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #22 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 14:45:40 »
en hoe is het met die blok? wan wij zeuren wel :)
Maar ik ben benieuwd of er van al die plannen ook wat word gemaakt -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Tips voor mijn 'hoog toerig' blok
« Reactie #23 Gepost op: do, 16 dec 2010, 17:36:46 »
Tja staat helaas op een laag pitje ivm met aankoop huis + grote verbouwing hiervan!
Heb wel al aardig wat klaar liggen voor een 1.5 g60.........