Auteur Topic: andere motor  (gelezen 1529 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
andere motor
« Gepost op: za, 01 jul 2006, 11:36:03 »
Ik heb de koppakking lek, en ben eens gaan na denken over een ander blok. Kan net van Enschede naar Almelo rijden, dan wordt hij niet te warm maar heeft hij wel weer 1,5L (colafles) water nodig.
Van Baarn (Amersfoort) naar Enschede ging er veel meer water in, maar dat is ook snelweg (max 100-110 dan blijft hij kouder was mijn idee). Een paar stops.
Stop 1 meter op top stand, 1 fles water erbij.
Stop 2 was hij goed leeg, er gingen bijna 3 flessen in,  maar toen ging het beter en bleef de temp net onder de top, rode lampje ging steeds niet aan.
Stop 3 1 fles
Stop 4 in Enschede 1 fles er bij.

Eerst maar een ander GL blok er in, misschien alleen de kop vervangen. Vlakken is te duur, in elk geval meer dan een ander blok er inhangen.

De vraag is heeft een 1.3 het zelfde onderblok? Of een ander groter blok misschien. Las iets in een ander topic over verbrandingsruimte in de kop oid. Dus door vervangen van de kop een grote motor inhoud en iets meer power, een lekker low budget upgrade.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
andere motor
« Reactie #1 Gepost op: za, 01 jul 2006, 11:40:45 »
Vlakken is te duur.

Als vlakken te duur is, is autorijden te duur
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
andere motor
« Reactie #2 Gepost op: za, 01 jul 2006, 11:52:58 »
vlakken te duur tov een ander blok of kop.

Vlakken, koppakking, andere pakkingen, kopbouten etc

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
andere motor
« Reactie #3 Gepost op: za, 01 jul 2006, 11:57:02 »
Ik heb  deze polo als sloper gekocht maar hij ziet er verder nog goed uit en heeft nog APK t/m maart 97. Maar veel kosten wil ik er eigenlijk niet aan maken.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
andere motor
« Reactie #4 Gepost op: za, 01 jul 2006, 13:30:07 »
Las iets in een ander topic over verbrandingsruimte in de kop oid. Dus door vervangen van de kop een grote motor inhoud en iets meer power, een lekker low budget upgrade.

Martin

Nee, cylinderinhoud wordt alleen bepaald door boring x slag.
En daar verander je met de kop niks aan.
Als je de verbrandingruimte groter maakt wordt de compressieverhouding kleiner. En vice versa.
Hogere compressieverhouding = meer vermogen.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
andere motor
« Reactie #5 Gepost op: za, 01 jul 2006, 16:14:40 »
Citaat
APK t/m maart 97


Wordt het niet s tijd voor een verse APK dan? :P
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
andere motor
« Reactie #6 Gepost op: zo, 02 jul 2006, 09:19:26 »
edit: (Way) Off topic verwijderd.

Probeer 'onenigheden' met wie dan ook eerst ff per mail/pm op te lossen aub.

Dank U