Auteur Topic: Ombouw luchtfilterhuis  (gelezen 885 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Ombouw luchtfilterhuis
« Gepost op: za, 08 okt 2005, 20:43:59 »
Ik heb een AAVtje in de polo (1300 monopoint injectie).

Via Gilex heb ik gezien dat een luchtfilterhuis van een golf 1800 (ABS motor) ook past. Dan heb ik in plaats van een braadpan een mooi slank luchtinlaat traject.

Zie de volgende link:
http://members.home.nl/ghulst/coupe/aav_ombouw.htm

Nu krijg ik de 3 draadeinden niet uit het injectiehuis!!! Volgens Gilex is het: "nog even de 3 bouten verwijderen"....

Heeft iemand een tip ?

2 moertjes tegenelkaar indraaien helpt niet, daarvoor zitten de tapeinden te vast. Als ik de moeren nog harder vast moet draaien, dan gaat het kapot volgens mij

Groeten

Martijn
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ombouw luchtfilterhuis
« Reactie #1 Gepost op: za, 08 okt 2005, 21:17:40 »
Als contra-draaien niet werkt...

..dan weet ik t ook niet meer...
 
Kruipolie, warmstoken etc etc.

Huis is van alu, boutjes zijn gewoon staal. Uiteindelijk zal t toch echt los moeten komen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Ombouw luchtfilterhuis
« Reactie #2 Gepost op: zo, 09 okt 2005, 10:49:50 »
Nou, heb het de laatste paar weken ook een aantal keer mee gemaakt, ik doe gewoon een half uur lang elke keer een beetje WD40 er bij spuiten, en met een fatsoenlijke waterpomptang (ik heb knipex, met "self gripping"), en die zet je op het gedeelte waar geen draad op zit.
Je moet de tang er wel goed aan om op zetten, anders trekt de tang zich zelf niet vast, en dan gewoon brute kracht er op zetten.
Kan zijn dat de draad van het tap eing op sommige plaatsen weg draaid.



Ik heb een sleutelplek!!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Ombouw luchtfilterhuis
« Reactie #3 Gepost op: zo, 09 okt 2005, 21:55:15 »
Tja, dat is het probleem juist!!

Ik heb geen gedeelte zonder draad. Uit het gasklephuis komt maar 2 cm van de draadeind naar buiten.. Ik wil ook geen metaalsplinters veroorzaken in de buurt van de inlaat, door met een griptang te gaan klooien.

Ik ga bij Fabory kijken naar draadverlengers.. Een soort lange moer, met daarop een draadeind. De ABS motor waar het inlaatdeel vanaf komt schijnt dit standaard te hebben.

Kan altijd nog proberen de draadeinden er met een iets minder geciviliseerde methode te verwijderen.

Groet,

Martijn
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Ombouw luchtfilterhuis
« Reactie #4 Gepost op: zo, 09 okt 2005, 22:04:04 »
dat kan .2moertjes contra vast draaien .op kopse eind tikken met hamer en losdraaien aan onderste moertje
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Ombouw luchtfilterhuis
« Reactie #5 Gepost op: zo, 09 okt 2005, 23:34:13 »
dat heb ik al geprobeerd.. Ik draai de moeren zo hard tegen elkaar in dat ik elk moment verwacht dat het schroefdraad het gaat begeven..

Een flinke tik op de bovenkant, daarna draaien aan de moer. Maar nog gaat het draadeind NIET LOS..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Ombouw luchtfilterhuis
« Reactie #6 Gepost op: ma, 10 okt 2005, 13:09:13 »
En even warmstoken met een brandertje? (pas op met benzine in de buurt :) )

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Ombouw luchtfilterhuis
« Reactie #7 Gepost op: ma, 10 okt 2005, 14:27:10 »
zou kunnen,maar met alle apparatuur dat in/om het gasklephuis zit doe ik dat liever niet.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983