Auteur Topic: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen  (gelezen 2477 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #15 Gepost op: di, 15 mrt 2011, 13:48:58 »
en het nagelen , daarom 1+ 1= koppakking door tussen cylinder 1 en 2 .ook dit kan bij een stalen pakking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #16 Gepost op: di, 15 mrt 2011, 15:33:02 »
Ja inderdaad daar hebben jullie een goed punt!
Maar kan iemand mij dan vertellen hoe het mogelijk is dat dat dan zo snel gebeurd na het vervangen van de pakking bij 'normaal' rijgedrag?
Heb destijds de stalen pakking gepakt omdat deze meer kunnen hebben. En er rijden zat andere lui met dezelfde of extremere settings......

Als het kapot is heb ik gewoon pech bouw ik het gewoon weer nieuw op, máár heb geen zin dat ik het stax wéér opnieuw in elkaar zet en over 40.000 wéér naar de haaien is. Want van die 40.000 km zijn het grootste deel snelweg km's omdat ik één keer per week van Limburg naar Utrecht rij voor school.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #17 Gepost op: di, 15 mrt 2011, 15:35:50 »
klinkt als een gevalletje pech hebben...  -dunno-

waarom het gebeurt is is dan lastig te zeggen.
fabricage? niet helemaal goed aandraaien, of toch iets technisch.  -dunno-
blijft (sowieso vanaf hier) gokken.

maar als andere er heel lang mee rijden zou ik daar niet te lang over nadenken en vervangen. Hopend dat het de keer daarop langer houdt.  :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #18 Gepost op: di, 15 mrt 2011, 16:22:51 »
als de pakking het sterkere punt nu is wat is dan het volgende zwakke punt ?

er moet ergens altijd een zwak punt zijn waar de krachten kunnen breken , normaliter is dit dus jekoppakking . als de pakking vervalt kan dit ook zomaar de kop zijn  waar een gleufje in gebrand is door pingelen ivm hoge druk en verkeerde ontsteking / benzine ron getal.


 ik persoonlijk zou een koperen pakking maken  ,kan veel meer aan als klingerit en kan toch stuk  als het moet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #19 Gepost op: zo, 20 mrt 2011, 18:14:16 »
Serge had gelijk!!!
Tussen 1 en 2 door en tussen 2 en 3, en 3 en 4 al 'aangevreten'
Onderblok is wel nog in orde, hoonsporen nog duidelijk zichtbaar. Geen abnormale slijtsporen en zuigers nog netjes onbeschadigd -thumbsup-


Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #20 Gepost op: zo, 20 mrt 2011, 18:19:02 »
Nu nog de oorzaak ervan vinden, als dat binnen 40.000 gebeurt is, lijkt me erg snel, zeker voor een stalen. En je wilt niet dat het weer gebeurt natuurlijk.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #21 Gepost op: zo, 20 mrt 2011, 19:17:44 »
oorzaak is vaak geen goede afvlakking van pasvlakken . oftewel je onderblok was niet helemaal joppie of je kop was niet helemaal joppie (maar dan praat ik in 0,05mm afwijking ).
 en dit is een standaard vw pakking zo te zien .oplossing plaats een originele pakking ( van een aee of aex motor)met originele vw kopbouten  aanhalen met 40 nm, 70 nm daarna 2x 90 graden verdraaien nadat je kop en onderblok gecontroleerd zijn ..
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #22 Gepost op: zo, 20 mrt 2011, 19:37:23 »
Kop is 40.000 km geleden gevalkt bij toch wel een revisiebedrijf met een goede naam....
Onderblok gaat zoweizo ook eruit voor iig een grondige inspectie en waarschijnlijk ook een revisie (zoweizo nieuwe zuigerveren)
Pakking is de metalen die oa ook te koop worden aangeboden op g-laderseite.de.

Weet niet wat nu wijs is. Wil namelijk de motor opnieuw (laten) opbouwen en gelijk ook flink onderhanden nemen, dus weet niet of die originele pakking ook geschikt daarvoor is......? Wat is er dan anders aan die pakkingen van de aee of aex?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #23 Gepost op: zo, 20 mrt 2011, 19:40:25 »
niks ,maar die kost bij de dealer een 20 euro geloof ik
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #24 Gepost op: zo, 20 mrt 2011, 19:45:23 »
 -thumbsup-

Nu zit ik alleen nog met het volgende isseu, heb dus een andere kop hier liggen maar moet dus voor het goede de kop en misschien/waarschijnlijk onderblok ook laten vlakken. Nu word de compressie dus wat hoger, maar is dit op te lossen met puur alleen nokkenastiming/ontsteking/hoger octaan benzine of geeft dit naderhand problemen?

Tankte namelijk voorheen met die pakking en die gevlakte kop namelijk 100 octaan......

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #25 Gepost op: zo, 20 mrt 2011, 20:44:58 »
aan je benzine ligt het dus niet ( duitse shell vpower zeker ) en dat vlakken is in tienden van millimeters
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #26 Gepost op: ma, 21 mrt 2011, 09:34:11 »
Waarom niet gewoon een originele G40 koppakking? Staan niet bekend om dat ze snel stuk gaan...

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #27 Gepost op: ma, 21 mrt 2011, 15:10:17 »
Ja geen idee eigenlijk, toen leek staal me de verstandigste keuze......
Maar houd een originele pakking ook nog redelijk bij een +- 180 pk?

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #28 Gepost op: ma, 21 mrt 2011, 16:23:21 »
het zijn niet de pks die je pakking slopen het zijn de psi's die het em doen. (in combinatie met warmte) foute ontbranding is hier killing.
« Laatst bewerkt op: ma, 21 mrt 2011, 16:27:28 door jellehier »
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #29 Gepost op: ma, 21 mrt 2011, 19:33:33 »
originele pakking kan rustig een 200 pk aan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .