Auteur Topic: Gillet PowerSound  (gelezen 1767 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gillet PowerSound
« Gepost op: ma, 10 jul 2006, 18:54:34 »
Bij de woordjes 'Gillet' zegt elke polo-rieder van 't eerste uur: Das koel.

Maar hoe zit t nu eigenlijk? Kan d'r weinig tot geen info over vinden. D'r staan wel wat woordjes op 't net, maar tabellen met types, modellen, prijzen etc: niets van dat al.

Enige stukkie text dat eventueel interessant is:

Citaat
Gillet: German Made. Very High quality. Designed for European Pro- Rally, this means it's next to indestructable. Very Good power benefits (although not the best) with little change in sound at normal or idle gas. Stainless steel construction INSIDE the mufflers. This is where most systems suffer the worst corrosion/rust damage, unless you live where roads are salted in the winter. Complete bolt on two muffler system plus a baffle pipe between the cat and mid muffler. Nice subtle round black end pipe (available in dual tip as well). Gillet is an OEM in Germany, and I believe at some point for US made VW's as well. To quote almost every source, "You can't go wrong with Gillet". Cost: between $370 and $420 USD depending on your source. Note: Make sure when purchasing to get the chain hangers, the Gillet is a HEAVY system and will break normal exhaust hangers. These are made by VW motorsport and are available at most tuning shops. They run from $9-15 per, (you'll need three). Also you'll need an adapter depending on your engine type. Nice deep tone at idle. Nice deep GROWL on the gas. [From ND]: Very high quality system from Germany with limited fitment as they have no US offices and are imported by a few companies. No warranty reconized as only covered by what the few importers will offer. High priced and worth the money


Maar goed: over welke auto gaat dat? Precies de A1 (en niet A01)


Zover ik wat weet:
- Gillet 'bestaat niet meer' / 'maakt geen uitlaten meer'

edit:
Citaat
1994 wurde Gillet, der grösste und führende europäische Erstausrüstungs-Herstellers von Abgassystemen übernommen


 Gillet is dus overgenomen / gefuseerd met Walker in 1994.

- Originele look

Wat ik zie/lees/afvraag:
- Inox??
- Diameter??  / Group N??
- Gillet van 'nu' =/= Gillet van 'toen'? (Walker Gillet / Powersound etc)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Gillet PowerSound
« Reactie #1 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 19:02:32 »
Je hebt hem gister meteen gehaald?  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gillet PowerSound
« Reactie #2 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 19:09:26 »
Morgenavond :)

Maar ik kom er nog niet echt wijs uit:



Wellenrohr, dus oud type,
Koppelstuk bij einddemper, dus oud type

Maar ik zie geen enorm dikke pijp (alleen t eindstukje)
Ik zie Ducttape aan 't eindstukje, en een doekje ofzo?

Polijstbaar eindstukje? (Inox/rvs)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Gillet PowerSound
« Reactie #3 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 19:25:40 »
Deze zou voor een GK moeten zijn. Eindpijp hoort zwart geëmailleerd te zijn.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gillet PowerSound
« Reactie #4 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 19:43:37 »
Goed zat voor m'n ABD'tje dus (in combi met een thomas/spagetti/bananamanifold)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Gillet PowerSound
« Reactie #5 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 19:56:03 »
Dacht voor de oliestoker  -uitlachen-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Gillet PowerSound
« Reactie #6 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 20:12:28 »
rottie nooit meer  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gillet PowerSound
« Reactie #7 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 20:33:40 »
Dacht voor de oliestoker  -uitlachen-



rottie nooit meer  :D



Onder de diesel roest ie nooit niet meer: olieboot :P



Fijn.. Maar voor de Diesel heb ik andere plannen..

Tot die tijd conserveren we de boel die daar nu onder hangt goed :)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Gillet PowerSound
« Reactie #8 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 21:10:30 »
Handig zo'n zelfconserverende auto -moon-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gillet PowerSound
« Reactie #9 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 21:35:38 »
Kost wat, maar dan heb je ook wat.


1 liter Aral 15W40 -> 10,99
4 liter Aldi 10W40 -> 100 kronen (+/- 14 euro)


Maar aan de andere kant:

D'r staan nog wel een paar jerrycans met afgewerkte olie die ik nog naar de gemeentewerf moet brengen..... Niet meer dus :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gillet PowerSound
« Reactie #10 Gepost op: wo, 12 jul 2006, 19:38:22 »
Piepke opgehaald.

Bleek nog 1 geheel te zijn, tot en met de dubbele downpipe.

Is overigens niet voor GK, want met uitlaatgasterugvoervanafinlaatspruitstukaansluiting

Daar komt dan dus maar de lambda sonde in. Nog niet in staat geweest picca's te maken, maar t ziet er allemaal erg degelijk maar ook origineel uit: Dat gaat de keurmeester dus echt niet zien/opvallen.

Voor het wellenrohr zit nog een soort verdikking: mini-kat of mini-demper ofzo?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Gillet PowerSound
« Reactie #11 Gepost op: wo, 12 jul 2006, 21:41:18 »
Maar aan de andere kant:

D'r staan nog wel een paar jerrycans met afgewerkte olie die ik nog naar de gemeentewerf moet brengen..... Niet meer dus :)

Ghehehe, zo recycle ik op circuit de olie ook, afgetapte olie van de racers gaat zo de DAF weer in. Die ververst zich zo ook zelf!  -naughty-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!