Dit weekend de boel maar eens echt goed bekeken en op internet gezocht hoe het precies werkt. Blijkt dat die oliedruksensors allebei anders werken. De hoge druk sensor is open zonder druk. De lage druk sensor is dicht(gesloten) zonder druk. Echter als ik het draadje van de lagedruksensor aan massa hing ging het ledje(@Gerrit, het zijn ledjes) niet aan. Dus tellerunit uitgebouwd, bleek dat de ledjes van de olie en temperatuur "gesaboteerd" waren. Blijkbaar hadden ze in het verleden te veel storing gegeven en hebben ze voor het gemak de ledjes eruit gehaald, pootje eraf geknipt en weer terug gestopt. De ledjes zijn namelijk te wisselen zonder solderen en zitten in een voetje geklemd. Pootjes er weer aan gesoldeerd en de lampjes knipperen nu. Van de week even de lagedruksensor vervangen. Wat me alleen nog niet gelukt is, is om een hoog olie druk probleem te simuleren. Ik zou denken dat als je de hogedruksensor los koppelt, dus een open verbinding, en je geeft gas boven de 2000 toeren dat ogenblikkelijk het lampje moet knipperen en de zoemer moet gaan. Dat gebeurt dus niet. Ik het de bedrading van de sensor doorgemeten, die is goed. Nu is het ook afhankelijk van het toerental van de motor, misschien dat dit signaal niet aankomt... of zou je het toerental voor een langere tijd boven de 2000 toeren moeten houden voor dat de waarschuwingsunit reageert? Heeft iemand daar ervaring mee? Senors wel eens los gekoppeld en gas gegeven?