Auteur Topic: Stook, en gebok problemen met nz blokje.  (gelezen 2776 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Stook, en gebok problemen met nz blokje.
« Reactie #15 Gepost op: di, 23 nov 2004, 07:52:05 »
En what about de hall gever of zo?

Hallgever is de voeler voor het toerental, in de onsteking.

Aan je ontsteking zit een 3 polige stekker, das de hallgever.

Die wil nog wel eens 'rot' gaan: tijdens gewoon constant rijden (continu 120 ofzo) gaat ie dan ineens stotteren. Iets gas bij (130) en 't lost weer op (of niet)..  tijdens alle andere bewegingen doet ie ook moeilijk, maar valt 't minder makkelijk toe te schrijven aan de hall-gever.  Ochja: mocht 't je hallgever zijn, dan houdt ie er in eens helemaal mee op (geen vonk).

Maar goed: Dennis is hier de NZ 'specialist' (hij rijd er zelf ook mee)..
Waarom rommelde je een beetje met de stekkers aan je termostaathuis? (Deze sensors zijn belangrijk voor een goede loop van de motor: temperatuur van motor word hier 'afgelezen' en inspuitcomputer past mengsel erop aan).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Stook, en gebok problemen met nz blokje.
« Reactie #16 Gepost op: di, 23 nov 2004, 21:15:18 »
Hmmm, ik ga in 1e instantie voor de slangen die niet dicht zijn.
Is daat zo'n snuffel apparaatje voor die ik langs de plekken kan houden, om te kijken of hij ergens lekt?
Zeg maar een uitlaatgasdetector?
Katherslangen ga ik checken.
En tjah, Vandaag heeft hij ineens vlekkeloos gelopen...
Temperatuur werd ook warmer van de motor. Liep ook gewoon weer prettig, was ook weer NZ style snel en zo.
Echt erg vaag dus.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Stook, en gebok problemen met nz blokje.
« Reactie #17 Gepost op: vr, 03 dec 2004, 22:06:37 »
Jullie zullen wel denken, we horen er niks meer van, maar de problemen zijn eigenlijk gewoon voorbij nu.
Enige dat veranderd is, is dat ik een stekkertje aangedrukt heb, Ontsteking ingespoten heb (maar volgenzmij licht het daar niet aan), en heb andere benzine er in.
Ik had er hiervoor een tijd lang V-power uit Duitsland in, met octaan 100, nu heb ik gewone 95 er in, en loopt prima.
Maar dat kan het toch bijna niet zijn?
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Stook, en gebok problemen met nz blokje.
« Reactie #18 Gepost op: vr, 03 dec 2004, 22:59:48 »
Dan zal het aan het stekkertje gelegen hebben.. (van blauwe temperatuurvoeler?)

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Stook, en gebok problemen met nz blokje.
« Reactie #19 Gepost op: za, 04 dec 2004, 23:03:18 »
Dan zal het aan het stekkertje gelegen hebben.. (van blauwe temperatuurvoeler?)

Was idd wel een blauw stekkertje.
Die sit zeg maar links onder dat ding waar de verdelerkap op zit.
Zolgenzmij zitter en 2 naast elkaar van de blauwe stekkertjes.

Kan dit kloppen?

Zo ja, dan reinig ik de boel gewoon.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Stook, en gebok problemen met nz blokje.
« Reactie #20 Gepost op: za, 04 dec 2004, 23:08:12 »
Schuin onder ontsteking zit het thermostaathuis ja.
Bij hydrostoters ziten daarin 2 sensors, zwart en blauw, rechtse is blauw: tempvoeler



Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Stook, en gebok problemen met nz blokje.
« Reactie #21 Gepost op: zo, 05 dec 2004, 10:06:55 »
oktaan 100 is leuk bij een comp verhouding van 1 op veel, een standaard motor vindt er niets aan !
trotse mama!