Auteur Topic: aansluiten lambda 3f motor?  (gelezen 2736 keer)

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
aansluiten lambda 3f motor?
« Reactie #15 Gepost op: zo, 28 mei 2006, 19:03:54 »
De mono motronic steld het stationair af doormiddel van de lambda,luchttemp,gasklepstand waardes.
En kan niet met de hand afgeregeld worden ,bij de digifant kan het stationair en co met de hand afgeregeld worden.

Het ligt er alleen aan hoe de computer gescheven is, ik denk dat de digifant I alles regeld met lambda,tps,LMM-temp waardes

En digifant II met alleen de LMM,tps,luchttemp

Dus lexo ik denk dat je beter die kabelboom moet halen ,en dan daarbij de digifant II gaan zoeken

Lexo ik heb net de topic gelezen van dat kraantje -gert- maar daar hoort een stationair stabilisatie klep te zitten, en daar gaat ook weer een stekker op. dat zou het ook kunnen zijn



GROTER is niet altijd beter

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
aansluiten lambda 3f motor?
« Reactie #16 Gepost op: zo, 28 mei 2006, 19:31:58 »
ja das waar, van die klep, die moet ik dus van de sloop halen...


dan neem ik gelijk de kabelboom mee, zodat ik de lambda aan kan sluiten. die digifant II heb ik dus al..


maar kan het ontbreken van het lmbda signaal dat schommelende toerental veroorzaken? of doet dat het ontbreken van die klep die je bedoelde?
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
aansluiten lambda 3f motor?
« Reactie #17 Gepost op: zo, 28 mei 2006, 20:09:52 »
Het schommelende toerental komt komt van de klep af, maar zou even goed een temperatuur sensor kunnen zijn, ik zou zeggen probeer eerst die klep maar.

Als de lambda stuk is of ontbreekt dan neemt de computer een gemiddelde waarde of noodloop programma(zoals mark eerder zij).
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
aansluiten lambda 3f motor?
« Reactie #18 Gepost op: ma, 29 mei 2006, 21:22:07 »
Ben even op onderzoek uitgegaan...........op de 25 polige stekker(die op de ecu gaat) van de draadboom, is pinnetje 2 met lila draad voor de lambdasensor, en pinnetje 19 met met bruine draad voor de voorverwarming van de lambda sensor.

De pin nummers kan je zien als je de conector open schoeft doormiddel van het kleine kruiskop schoefje, wat boven op de conector/stekker zit.
Je kan dan de huls van de houder af schuiven.

Bij de draadboom van mijn GT zit pinnetje 2 en 19 er niet, dus geen aansluiting voor een lambda, nou is het geval dat als de computer geen lambda input krijgt automatisch een rijker mengsel geeft.



GROTER is niet altijd beter

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
aansluiten lambda 3f motor?
« Reactie #19 Gepost op: wo, 14 jun 2006, 15:05:20 »
Eerste tip: koop eens een vraagbaak, bij voorkeur "Jetzt helfe ich mir selbst".
Deze bijv:
gebruikt
nieuw
Niet dat wij niet willen helpen, maar daar staat (bijna) alles in voor polo 2 en 2f, incl elektrische schemas voor alle motoren, en uitleg van bijna alle delen rondom de motor.

3F blok dus geleverd met en zonder geregelde kat, dus met en zonder lambdasonde.

En er is bij geen enkele 86C een klep die stationair toerental regelt.
Wat er wel bij injectiemotoren onder het inlaatspruitstuk kan zitten is een extralucht-schuif, die wat meer extra lucht buiten de gasklep om toevoert als de motor nog koud is.
Dit om het stationair dan iets te verhogen.
Maar deze wordt niet geregeld, maar zelfs constant aangestuurd.




Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
aansluiten lambda 3f motor?
« Reactie #20 Gepost op: do, 15 jun 2006, 07:29:12 »
volgrns mij gaat het om de klep die op het plaatje nummer 17 heeft:



bij mij schommelde het toerental gigantisch en uiteindelijk afslaan zonder die klep. met loopt ie netjes constant!


verder heb ik de kabelboom die bij de computer hoort van de sloop gehaald en nu loopt ie als een zonnetje, alleen jammer dat de versnellingsbak er na 50 km mee ophield, dies echt overleden...


[edit: ik heb overigens 2 vraagbaken, de duitse en engelse!]



This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.