Ik heb een akefietje met mn 5bak.
Voorheen nz met 4 bak. Daarna bij carterdrukprobleem oplossen ook de bak gewisseld. Alles gelaten zoaks het was.
Ging lastig in 1-2 de rest ging wel. Bij de 4bak geen problemen.
Ook het druklager omgezet.
Bij een proefrit merkte ik de de koppeling maar een beetje over had op het eind. Het lager klapperde behoorlijk. Een veertje zat wat losjes. Nu heb ik er een nieuw sachs lager ingeduwt en werkt ie nog minder goed. Nu heb ik er een dikke ring achtergelegd en gaat het iets beter. Koppeling lijkt iets meer vrij te komen.
Tja. Toch de koppeling versleten?
Zijn de kabels verschillend omdat ik bij mijn 4bak nergens last van had?
Passen vreemde lagers wel op verschillende drukgroepen?
Oudere types hadden een stelkabel. Die heb ik ook nog wel maar is het dan goed?
Ik heb natuurlijk vanalles door elkaar gebruiikt dat snap ik.....zelfcdenk ik gewoon nieuwe koppeling erop en moet het goed zijn.
Iemand al eens deze dingen gehad bij een bakwissel.
Gr ramon