Beste leden,
Ik had een vraagje over de koelwatertemperatuur van mijn 2f met AAV motor:
Een poos geleden voor de winter heb ik de volgende delen vervangen:
- Koelvloeistof ververst
- Blauwe en zwarte temp. sensor
- Thermostaathuisje
- Nieuwe thermostaat
- bijbehorende pakkingen etc.
- Systeem ontlucht
Had de blauwe sensor al eens vervangen aangezien de wagen vorige winter koud echt heel erg slecht liep, toen ik de blauwe sensor had vervangen was
dit probleem verholpen. de temperatuurindicator in de tellerbak werkte eerst niet en die deed het ook weer na het vervangen van de zwarte sensor.
De wagen wordt netjes 90 graden stationair en de fan springt ook gewoon aan, echter als ik ga rijden zakt de temperatuur meestal richting de 75 a 80 graden ook met erg warm weer. Op de autobaan is de temperatuur ook 75 graden volgens de indicator.
Is dit normaal bij dit type blok of is de 'nieuwe' thermostaat gewoon naar de ratsmodee? De wagen loopt voorderest prima.
Onze andere polo (9N3) staat binnen 4 minuten al netjes op de 90 en dat blijft hij ook. Bij de passat is dat ook het geval maar dit zijn wel nieuwere auto's die sowieso wat sneller op temperatuur komen lijkt mij.
Bedankt voor het meedenken