Auteur Topic: Dbilas nokkenas slijpen  (gelezen 717 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Dbilas nokkenas slijpen
« Gepost op: ma, 30 sep 2013, 13:55:50 »
Tsjah, ik ga de vraag toch nog een keer in de groep gooien!
GK kop is helemaal opgekalefaterd, bladibla carbs en flalala schrick binnenwerk etc (<3 S-erg-E)
Nou had ik daar een wel grappige 316/316/113 Schrick nokkenas bij, maar door mijn eigen stommiteit heb ik niet op de kleplift gelet. De 113 in de afmetingen staat als het goed is voor 11,3mm lift, en dat is te groot.
Nou ben ik toch weer contact gaan zoeken met Speed-Equipment (Dbilas-NL) voor het omslijpen van een nokkenas.
Serge gaf aan dat de 316/316 goed moet kunnen in mijn blok bij geregeld gebruik, zolang ik maar niet aan het vliegwiel kwam. Wat ik graag wil weten is wat ik aan Dbilas voor maten moet doorgeven, kleplift gok ik max 10mm, maar ik weet niet goed hoe gek ik moet gaan met grades. Ook vragen ze naar max toerental etc.
Auto wordt gewoon voor zo af en toe naar mijn ouders, woon werk 1a2x per week, dus niet alleen sprintwerk.
Ik heb een 280/280 asje aangeboden gekregen maar dat lijkt me te tam voor de potentie die de GK heeft.
Ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen!

P.s. als je een GK nokkenas in de aanbieding hebt hoor ik dit ook graag!!
'83 GT, das macht spaß!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Dbilas nokkenas slijpen
« Reactie #1 Gepost op: ma, 07 okt 2013, 16:42:27 »
Maar wat is eigenlijk je doel met deze motor? 280/280 lijkt mij een as waar je nog redelijk mee op straat kan rijden en onderin ook nog iets kan. Volgens mij heb je met een 316 nokkenas niks onder de 5000rpm denk ik. Dan wens ik je succes om daar een beetje normaal mee in het verkeer te rijden. Volgens mij is een 316 as gewoon een ding wat je in een race blok gooit en lekker mee toeren beuken.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Dbilas nokkenas slijpen
« Reactie #2 Gepost op: ma, 07 okt 2013, 20:00:08 »
Ik heb met sprint26 een deal voor een 296 as. Tussenwegje -naughty-
'83 GT, das macht spaß!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Dbilas nokkenas slijpen
« Reactie #3 Gepost op: di, 08 okt 2013, 14:07:08 »
Het is van veel factoren afhankelijk maar 316 lijkt mij ook iets teveel van het goeie. 296 lijkt mij ook een mooie tussenmaat -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.