Het Polo86c Register
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Welkom op het nieuwe forum!
Index
Help
Fotoalbum
Inloggen
Registreren
Het Polo86c Register
»
Algemeen forum
»
Techniek
»
Motor Upgrade
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Motor Upgrade (gelezen 1610 keer)
rekordc
L86C-0097
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 3.030
Geslacht:
Martin Voerman
Motor Upgrade
«
Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 00:33:27 »
Kan binnenkort een andere motor ophalen, een 1.1 golf motor, levert 55 pk. Nu een 1.05 zal wel niet echt veel verschil opleveren maar is een 1.1 nog verder op te fokken?
Wat is er allemaal met de 1.3 gedaan is om meer power te krijgen behalve G-lader?
Martin
Gelogd
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -
Marjolijn
L86C-0084
Non-Register lid
Berichten: 3.414
Geslacht:
Marjolijn Staal
Motor Upgrade
«
Reactie #1 Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 11:17:02 »
Motorfietscarbs of Weber/Solex/oid
Maar gebruik de zoekfunctie 's, je vindt er zat!
Gelogd
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen
rekordc
L86C-0097
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 3.030
Geslacht:
Martin Voerman
Motor Upgrade
«
Reactie #2 Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 13:31:08 »
Ik bedoel eigenlijk fabrieks af. Voor mijn blok dan maar ff kijken naar andere carbs. Verbruik moet niet extreem hoog worden natuurlijk.....
Martin
Gelogd
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -
Marjolijn
L86C-0084
Non-Register lid
Berichten: 3.414
Geslacht:
Marjolijn Staal
Motor Upgrade
«
Reactie #3 Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 14:02:38 »
Ik weet niet wat je extreem verbruik vindt, maar veel zuiniger dan 1:10 wordt het niet...
Gelogd
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen
Sjon
L86C-0041
Register lid 2017
Non-Register lid
Berichten: 15.899
Geslacht:
www.type86c.nl
Motor Upgrade
«
Reactie #4 Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 15:07:53 »
1,1 uit golf zal wel sleeptuimelaar zijn? (ben nie zo thuis in dat golf spul)
Je wilt only af-fabriek spullen gebruiken, snelste 1.3 polo-sleeptuimelaar: motorcode GK (75 pk)
Gelogd
VW Polo Type 86 & 86c
rekordc
L86C-0097
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 3.030
Geslacht:
Martin Voerman
Motor Upgrade
«
Reactie #5 Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 17:34:15 »
Niet echt alleen standaard onderdelen gebruiken meer afvragen wat VW heeft gedaan met hun blokjes om meer power te krijgen, een normale 1.3 is maar 60 pk, een GT 1.3 115 pk of zo?
Martin
Gelogd
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -
Bas
L86C-0051
Non-Register lid
Berichten: 3.388
Geslacht:
Bas Kamminga
Motor Upgrade
«
Reactie #6 Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 17:55:50 »
Citaat van: rekordc op vr, 18 aug 2006, 17:34:00
een GT 1.3 115 pk of zo?
Doemijdiemaar
Zonder gekheid, die 1.3 GT (sleeptuimelaar = GK en hydro = 3f) leveren 75 pk.
Veranderingen aan deze blokken zijn:
-hogere compressie
-andere nokkenas
-grotere sproeiers (GK)
Gelogd
Marjolijn
L86C-0084
Non-Register lid
Berichten: 3.414
Geslacht:
Marjolijn Staal
Motor Upgrade
«
Reactie #7 Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 18:53:56 »
Of je lepelt er een 1.6 16v in, 125 paardjes
Gelogd
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen
rekordc
L86C-0097
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 3.030
Geslacht:
Martin Voerman
Motor Upgrade
«
Reactie #8 Gepost op:
vr, 18 aug 2006, 19:59:38 »
Ik vind voor de mijne 1.05 genoeg maar 't vrouwtje wil in de hare iets meer pk's, dat is ook een 1.05. Nog maar eens gaan kijken wat ik er aan gaan doen. Natuurlijk wel low budget.
Martin
Gelogd
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -
rekordc
L86C-0097
Administrator
Non-Register lid
Berichten: 3.030
Geslacht:
Martin Voerman
Motor Upgrade
«
Reactie #9 Gepost op:
za, 19 aug 2006, 00:20:09 »
wiki is weer online, was ff uit, daar had ik gelezen over 115 pk:
" Als leistungsstärkste Variante des Polo Coupé wurde im August 1985 der GT G40 mit 85 kW (115 PS) auf Basis des 1,3 l-Motors vorgestellt. "
http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Polo_86C
Martin
Gelogd
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -
martijn
Non-Register lid
Berichten: 7.507
Geslacht:
Motor Upgrade
«
Reactie #10 Gepost op:
za, 19 aug 2006, 07:57:09 »
zegt het al he: G40.. Dat is een 1.3 met een gyroscopische lader, de geblazen variant dus!
de atmospherische motoren(max 1.3l) zijn standaard geleverd tot 75pk (3F, GK), de geblazen G40 heeft er 115.
Gelogd
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
Het Polo86c Register
»
Algemeen forum
»
Techniek
»
Motor Upgrade