Auteur Topic: BENZINETANK verwijderen om het vuil eruit te halen ...  (gelezen 939 keer)

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
BENZINETANK verwijderen om het vuil eruit te halen ...
« Gepost op: do, 09 jan 2014, 18:20:19 »
hoi  ik heb een polo steilheck gekocht bj 83 loopt na wat sleutelen zeer goed . Maar na een tijdie zit het benzinnefiltertje vol met vuil ....dus moet ik de benzinnetank reinigen.
Moet de achteras losgemaakt worden of is er een manier dat dat niet moet???? En moet er nog iets anders verwijdert worden om de klus te klaren ??

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: BENZINETANK verwijderen om het vuil eruit te halen ...
« Reactie #1 Gepost op: do, 09 jan 2014, 18:32:06 »
Ja, achteras loshalen aan 1 zijde is wel makkelijk om de vulhals vrij te krijgen. Verder de beugel losmaken waarmee de tank onder de auto hangt en alle slangetjes. Ook de slangetjes in de auto onder de achterbank niet vergeten. Handremkabel heb ik laten zitten

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: BENZINETANK verwijderen om het vuil eruit te halen ...
« Reactie #2 Gepost op: do, 09 jan 2014, 18:33:25 »
 -thumbsup-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: BENZINETANK verwijderen om het vuil eruit te halen ...
« Reactie #3 Gepost op: do, 09 jan 2014, 18:33:42 »
Ik heb aan de kant van de vulhals demper en as losgemaakt. As zit op sleufgaten en moet op dezelfde plek terug geplaatst worden. (even merken) Slangen lopen ook door de auto. De rest wijst zichzelf wel. Anders de zoekfunctie, er zijn meer topics over.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: BENZINETANK verwijderen om het vuil eruit te halen ...
« Reactie #4 Gepost op: do, 09 jan 2014, 19:11:19 »
Ik heb aan de kant van de vulhals demper en as losgemaakt. As zit op sleufgaten en moet op dezelfde plek terug geplaatst worden. (even merken) Slangen lopen ook door de auto. De rest wijst zichzelf wel. Anders de zoekfunctie, er zijn meer topics over.
-thumbsup- zoekfuctie heb ik geprobeerd maar dan vind hij niets daarmee dat ik het er gewoonn opzet ;)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: BENZINETANK verwijderen om het vuil eruit te halen ...
« Reactie #5 Gepost op: do, 09 jan 2014, 19:13:46 »
Ik heb de demper laten zitten, ging prima. Inderdaad de achteras ophangpunt wel even markeren i.v.m. sleufgaten

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: BENZINETANK verwijderen om het vuil eruit te halen ...
« Reactie #6 Gepost op: vr, 10 jan 2014, 17:40:07 »
Ik heb aan de kant van de vulhals demper en as losgemaakt. As zit op sleufgaten en moet op dezelfde plek terug geplaatst worden. (even merken) Slangen lopen ook door de auto. De rest wijst zichzelf wel. Anders de zoekfunctie, er zijn meer topics over.
klusje was in 2 uur geklaard  -thumbsup- maar ik heb enkel de benzinnedarmpjes ,handremkabel ,1vijs en 1 bout moete losmaken en ook de vulhals moeten afkoppelen . de achteras of dempers niet moeten losmaken ,dat ging allemaal vanzelf -naughty- .bedankt voor de hulp jongens  -thumbsup- -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: vr, 10 jan 2014, 17:42:09 door kurt »