Auteur Topic: Na ongeval geen remmen meer...waar zoek ik als eerste?  (gelezen 977 keer)

Offline Obonobo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 10
Na ongeval geen remmen meer...waar zoek ik als eerste?
« Gepost op: ma, 23 dec 2013, 14:25:49 »
Hallo allemaal!

Tot nu toe kon ik samen met een Haynes wphb alles aan m'n Polotje wel oplossen, maar nu moet ik toch een beroep doen op de kenners. at is het geval:

Doordat iemand mij geen voorrang verleende, is mijn Polo uit '89 (de specs: 1.3i, 5-bak, rembekrachtiging, standaardhoogte, trekhaak, sunburnt lak ;) ) nu -€850 waard. En dat is alleen de cosmetische schade, want: als ik nu wil remmen, doettie dat alleen maar als ik het pedaal bijna helemaal ingetrapt hebt. En blokkeren de remmen direct als ik het pedaal helemaal intrap. Verder brand het handremlampje continue. Remvloeistof staat tussen min en max en reservoir lekt niet. Nu, een paar vragen!

Ik heb geen ervaring met dit soort collateral damage, dus ik weet niet zo goed waar te beginnen. Ik vermoed in eerste instantie een kapotte hoofdremcilinder. Maar hoe test/zie ik dat? Idem voor een rembekrachtiger.

Is het een goed idee om een gebruikte hoofdremcilinder te monteren, of is dat vragen om problemen. Ik krijg namelijk erg weinig geld van de verzekering terug: een nieuwe HRC is de helft van het budget.

Dank alvast voor jullie meedenken/antwoorden!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Na ongeval geen remmen meer...waar zoek ik als eerste?
« Reactie #1 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 14:59:17 »
Tsja, doorstroming van een leiding denk ik. Ontluchtingsnippel opendraaien, iemand laten remmen en kijken of er een regelmatige stroom van vloeistof uit komt. Hrc heb ik waarschijnlijk wel voor je, net als een bekrachtiger. Heb je leidingen ook gevolgd? Niet geknikt oid?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid