Auteur Topic: Stotteren bij koude motor  (gelezen 759 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Stotteren bij koude motor
« Gepost op: ma, 12 jul 2004, 16:01:07 »
Het 1.0c 'tje doet het volgende: Bij wegrijden met koude motor (rustig op halve choke) rijdt ie prima. Druk ik na een kilometer of 2 de choke iets verder terug  + gas meer intrappen (om te accelereren op een 80km weg) dan pruttelt de polo enorm. Laat ik het gas daarop iets los, dan gaat ie gewoon goed lopen (maar niet erg accelereren...)
OOk als ik meer 'choke', gaat ie beter lopen.

Als de motor warm is, heb ik ook het idee dat de motor enigszins inhoudt als ik het gas ver intrap bij het accelereren.

Is mijn carburateur smerig? Heb ik een lek in mijn inlaat systeem ( lijkt op teveel aan lucht) of is er echt iets ernstigs aan de hand??

HELP!!! -boehoe-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Stotteren bij koude motor
« Reactie #1 Gepost op: ma, 12 jul 2004, 16:46:12 »
klinkt naar vacuumvervroeger op je ontsteking dat dezer niet werkt.vervangen dus
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Stotteren bij koude motor
« Reactie #2 Gepost op: ma, 12 jul 2004, 16:55:42 »
OK! Weer iets geleerd!!! Waar dient de vacuumvervroeger dan precier voor? Ik weet waar de klok hangt, maar nu de klepel nog

 -uitlachen-

Heeft een vacuumvervroeger minder invloed bij warme motor dan bij een koude motor? Ik weet dat een koude motor meer benzine nodig heeft(choke), maar is dit zo'n groot verschil? Bij koude motor komt ie echt niet vooruit als ik het gas flink intrap (hij 'sputtert' dan alleen nog maar).

Laatste vraagje: is een vacuumvervroeger te testen als ie ingebouwd of uitgebouwd is?


THNX..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Stotteren bij koude motor
« Reactie #3 Gepost op: ma, 12 jul 2004, 16:59:42 »
bij choek toestand vangt de choke de valse lucht op ,bij warme motor vangt normaliter de vavcuum vervroeger het lastafhankelijke vervroeging op,als deze niet meer werkt trekt en de motor valse lucht en zal hij gaan stotteren aangezien hij niet vervroegd en dus niet lekker op toeren kan komen .
testen is simpel zet een flitslamp op je krukas pouly.laat iemand de motor 2000rpm draaien en trek het slangetje eraf en knijp deze dicht .ontsteking zal nu gaan verlaten ,zoniet ,stuk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Stotteren bij koude motor
« Reactie #4 Gepost op: ma, 12 jul 2004, 17:15:39 »
OK, ik snap het verhaal van de vervroeger! Ik wist al wel dat het met de ontsteking en vervroegen te maken had, maar nu ook de toepassing ervan.

Ik ga hem gewoon vervangen, wat jij beschrijft is precies wat er misgaat.

Groeten Martijn
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Stotteren bij koude motor
« Reactie #5 Gepost op: za, 17 jul 2004, 18:54:54 »
Serge... BEDANKT. Ik heb vandaag een andere vacuumvervroeger gehaald bij de Sloop.

De oude vervangen door de nieuwe (re) en direct de contactpuntjes gesteld (stonden maar liefst op 0.25 i.p.v 0.40........). Tevens de rotor vervangen door de rotor van de polo van de sloop ( zonder begrenzer).

En ja.. Als je toch bezig bent, dan vervang je de olie en koelwater toch ook??

In mijn andere topic had ik aangekaart dat de waterslang naar de kachelradiateur poreus was. Deze dus ook vervangen door een goede slang. De oude slang kon je op veel plaatsen met je hand doorscheuren (HOEZO POREUS??).

Resultaat: mijn 1050cc loopt als een speer!!!

Nogmaals bedankt!!

 -prut-  -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Stotteren bij koude motor
« Reactie #6 Gepost op: za, 17 jul 2004, 19:26:52 »
graag gedaan  -prut-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .