Auteur Topic: Oliedruk  (gelezen 1125 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Oliedruk
« Gepost op: vr, 16 jul 2004, 13:47:22 »
Gisteren een andere tellerunit in m'n 'kratje bier' shopper gebouwd. Na een stukje rijden begon ineens het olielampje en zoemertje te branden / piepen. Bleek dus dat v/d oude tellerunit het zoemertje en lampje het niet doen! Nooit op gelet... -gert-
Auto aan de kant gezet en oliepeil gecheckt -> goed. Kleppendeksel opengemaakt -> goed, alles netjes nat en geen slijtage. Rook ook gewoon naar olie. Koelvloeistof zag er ook nog gewoon goed uit. De truuk met het wisselen no 9 en 11 van de stekker -> maakte niks uit.

Wat kan het dan zijn?
-Oliepomp kapot? (kan ik me niet voorstellen, auto rijd gewoon goed))
-Oliedruksensor(-en) kapot?
-Tellerunit kapot?



Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Oliedruk
« Reactie #1 Gepost op: vr, 16 jul 2004, 14:04:31 »
1.6 of die kroeg tijger?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Oliedruk
« Reactie #2 Gepost op: vr, 16 jul 2004, 14:13:45 »
Gisteren een andere tellerunit in m'n 'kratje bier' shopper gebouwd.
.......

Wel ff opletten Serge !
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Oliedruk
« Reactie #3 Gepost op: vr, 16 jul 2004, 14:21:52 »
massa pin van stekker van tellerunit kontroleren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Oliedruk
« Reactie #4 Gepost op: vr, 16 jul 2004, 14:22:55 »
Precies.

Michiel: Geen Olie druk? Stond je allang stil!

Ligt gewoon aan de klokkenwinkel: d'r zijn maar (minimaal) 3 verschillende units voor de Polo 2 (diesel niet mee gerekend).

Uitwisselbaar zijn ze, indien ze 'van dezelfde serie' zijn.

serie 1:  bouwjaar 1981 *gelijk aan polo 1f*
serie 2:  bouwjaar 1981-1984
serie 3:  bouwjaar 1985-1990

(zoiets geloof ik)


gewoon oude unit slopen, toerenteller erin zetten, temperatuur verhuizen, etc etc, klaar!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Oliedruk
« Reactie #5 Gepost op: vr, 16 jul 2004, 15:08:19 »
Inderdaad, anders stond ik allang stil..
Heb nu oude tellerunit erin gezet en nu zoemt ie gvdgvd nog steeds! Ik ga de massapin en de sensoren wel ff checken.

I'll be back!  -naughty-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Oliedruk
« Reactie #6 Gepost op: vr, 16 jul 2004, 16:43:26 »
Ik heb het gevonden: drie gare stekkertjes op de tellerunit: allebei de oliedruk stekkertjes en de massa!
Morgen weer verder ik heb nu visite....
Praatjes vullen geen peekaatjes