Haynes, JHIMS + So wird's gemacht aanwezig in/om/nabij auto.
Je zegt dat die rotor naar achter wijst met de motor op tijd. Maar je bent je er hopelijk bewust van dat die rotor maar 1 omwenteling doet als de krukas er 2 doet toch? Dus als je die krukas nog eens 360 graden draait en weer op zijn merkteken zet wijst de rotor opeens naar voren.
En verder zou ik eens met draaiende motor en vacuum aangekoppeld de brandstof druk meten en dan even wat gas geven in de neutraal, dan moet je de druk omhoog en omlaag zien gaan. Als hij bijvoorbeeld niet meer goed bij regelt dan gaat hij zodra je gas geeft en druk draait juist veel te arm lopen.
Yep, is bekend en 't was zoals ik dacht: plastic'je van ontsteking die in de nokkenas haakt, zat bij 1e ontsteking 180 graden gedraaid.
Andere ontsteking met zelfde onderdeelnr. eerst ernaast gehouden en vergeleken. Nu wijst de rotor wel naar voren en dus bougieskabels ook gedraaid.
Brandstofdruk is gister gemeten met draaiende motor: 2,4 bar en vacuum losgetrokken 2,9.
Gasgeven heb ik tijdens meting nog niet gedaan.....
@Geart: gasklephuis reeds gewisseld, geeft geen verschil: lijkt me erg sterk als ik 2 stuks defecte gasklephuizen heb.