Auteur Topic: Roest -> accubak  (gelezen 1589 keer)

Offline polo91C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Roest -> accubak
« Gepost op: di, 17 aug 2004, 19:03:18 »
Ik heb aan de binnenkant oppervlakkige roestvlekken en er zit al een gaatje in ten grote van een kruiskop.

Wat kan ik het beste doen? (nu het nog kan!)

Ik moet er niet aan denken als het winter wordt :(

Ik heb hiervoor een alfa33 gehad en daarom wil ik er nu op tijd bij zijn ;-)


P.S. de zoekfunctie werkt niet...anders had ik even gezocht...

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Roest -> accubak
« Reactie #1 Gepost op: di, 17 aug 2004, 20:11:59 »
accubak uitslijpen, nieuwe kloppen, (nee, is niet imi nieuw of bij dealer te krijgen) inlassen en goed afwerken met strijkkit en tectyl. succes! -uitlachen-
trotse mama!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Roest -> accubak
« Reactie #2 Gepost op: di, 17 aug 2004, 20:42:41 »
is er verder nog iets ernstig aan het roesten? Oppervlakteroest in de accubak?

Zo niet.. Is het dan niet erg overdreven om direct een nieuwe accubak te kloppen? Het is erg veel werk als het maar een klein gaatje bedraagt. Ik zou eerst proberen om de roest zoveelmogelijk te verwijderen en er dan een goede roestomvormer op te smeren (in de scheepvaart zijn erg goede soorten verkrijgbaar, dit vormt de roest om tot een beschermlaag). Daarna kan je de accubak overspuiten of tectyleren o.i.d.

Als dit niet voldoende is, zou je alsnog de bak er uit kunnen slijpen.
 -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Roest -> accubak
« Reactie #3 Gepost op: di, 17 aug 2004, 21:50:56 »
als er al een gat in zit? slijp de roest om een gat weg en wat krijg je? een groter gat! -dunno-
trotse mama!

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Roest -> accubak
« Reactie #4 Gepost op: di, 17 aug 2004, 22:21:57 »
Snelle/gemakkelijke en redelijk duurzame oplossing is polyester.
Dus glasvezel mat en flinke lading kunsthars ( en harder natuurlijk ).
Heeft bij een ex-steilheck van me iets van 5 jaar gezeten, daarna is ie naar de sloop gegaan, maar in die periode nooit weer gelekt !

Misschien verstanding de roest eerst ff te behandelen met roestomvormer zoals Fertan oid.

Maar nieuw stukje plaat erin is natuurlijk wel 't mooiste. -ja-



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Roest -> accubak
« Reactie #5 Gepost op: wo, 18 aug 2004, 15:14:15 »
met roest wegslijpen bedoel ik niet op de manier van hoppaa.. slijpschijf erin en slijpen maar... -wanker-  . Mijn idee was om de roest met een staalborstel stuk op de boor bijvoorbeeld weg te borstelen.
Als er maar een gaatje ter grootte van een kruiskop in zit zou ik inderdaad de roest wegborstelen -naughty- , daarna met polyestermatjes of plamuur dichtsmeren.

een gat weghalen met een groter gat is natuurlijk een debiele oplossing -gert-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo91C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Roest -> accubak
« Reactie #6 Gepost op: do, 19 aug 2004, 11:00:53 »
Bedankt voor de tips!

Dan moet die houder achter de accu wel eruit geslepen worden of niet?

Blijft die accu dan nog wel op z'n plaats?

Dat borstelen en plamuren zie ik wel zitten...

Nog meer bekende probleemplekken?

Voor de nieuwsgierigen...

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Roest -> accubak
« Reactie #7 Gepost op: do, 19 aug 2004, 11:32:48 »
een gat weghalen met een groter gat is natuurlijk een debiele oplossing -gert-

ff nadenken... een gaatje roest verder van binnen naar buiten, dus waar het gaatje ophoudt zit nog steeeds een rand roest. dat bedoel ik met een groter gat!! -wanker- tenzij je volgend jaar weer niets te doen hebt....



trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Roest -> accubak
« Reactie #8 Gepost op: do, 19 aug 2004, 12:22:04 »
P.S. de zoekfunctie werkt niet...anders had ik even gezocht...

Zoek functie werkt wel..

De default zoek opties moet je echter ff aanpassen: je moet wel kiezen welke fora je wilt doorzoeken etc etc..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Roest -> accubak
« Reactie #9 Gepost op: do, 19 aug 2004, 19:02:05 »
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline polo91C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Roest -> accubak
« Reactie #10 Gepost op: vr, 20 aug 2004, 12:14:50 »
Code Sample

You are not allowed to use this part of the board

You are currently logged in as polo91C


Dat bedoel ik ^ ...

Maar euhm:

Dan moet die houder achter de accu wel eruit geslepen worden of niet?

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Roest -> accubak
« Reactie #11 Gepost op: vr, 20 aug 2004, 12:36:30 »
Die moet je er wel opnieuw er in zetten, anders kun je idd je accu niet meer vastzetten.

Maar als dat deel van de accubak nog goed is, zou ik dat laten zitten en de rest alleen vervangen. De plaats van het draadeind tbv de klem aan de voorzijde is dan snel genoeg te bepalen door de accu er in te zetten en klem op z'n plaats de leggen.



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.