Lijkt er inderdaad op dat één of meerdere keerringen in g-lader aan het lekken zijn.
Op zich niet het allerergste, ook die zijn aan slijtage onderhevig.
GRS schijnt niet slecht te wezen, maar wel reteduur, vroegen 300 euro om een verdringerlager + 2 keerringen te vervangen.
Voor minder heb je een complete revisieset.
Als je zelf handig bent koop je bij bijv.
SLS of
Pitstop Developments een set keerringen, het inbouwen is niet al te moeilijk, als je weet wat je doet.
Carterontluchting zou kunnen, maar dit uit zich meestal in lekkage bij bijv oliepijlstok (te hoge carterdruk), bij mij zat de pijlstok hierdoor eens tegen de motorkap aan.
Hoe bedoel je retour afsluiten? Loshalen geen probleem, maar niet afsluiten in de zin van afdichten. Je zou de motor even kunnen laten lopen met de retourleiding van de kleppendeksel los, en de slang naar de intercooler ook, sputtert er olie uit de uitgang van de G-lader, dan is het een keerring die lekt.