Auteur Topic: Welke dashboard zit er in een derby ls uit ‘77  (gelezen 1146 keer)

Offline Golfzilla

  • Non-Register lid
  • Berichten: 51
  • Geslacht: Man
Welke dashboard zit er in een derby ls uit ‘77
« Gepost op: wo, 26 okt 2005, 08:29:27 »
Wie kan mij vertellen hoe het originele dashboard(+middenconsole als die erin zit) van een Derby LS uit 1977 eruit ziet.

Ik heb nu namelijk al een aantal verschillende modellen gezien en wil graag weten welke echt origineel in de LS zit.

Graag met foto’s als het kan :D:D om het mij ff duidelijk te maken ;):D

Offline Golfzilla

  • Non-Register lid
  • Berichten: 51
  • Geslacht: Man
Welke dashboard zit er in een derby ls uit ‘77
« Reactie #1 Gepost op: wo, 26 okt 2005, 20:23:39 »
ik heb nu een dash zonder radio uitsparing namelijk, zit dit normaal in EEN middenconsole ofzo bij een LS ui '77 of waar zit de radio??? ik heb er geen middenconsole in maar zou dit wel moeten.

een Polo1 ( uit '79 ofzo) heeft zo'n radio "bak" in het midden onder zijn dash. maar daar zit bij mij een asbak.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Welke dashboard zit er in een derby ls uit ‘77
« Reactie #2 Gepost op: wo, 26 okt 2005, 20:50:39 »
Er loopt een nep houten strip over je dashboard : er zit een speaker dinges al ingestanst .
Als je goed dichtbij kijkt zit links ervan al iets voor"gedrukt" wat je uit kan snijden . Daar hoort de radio in .
Mijn idee is om Jaap te contacten : zover ik weet zoekt hij nog een houten strip ZONDER radiogat . en heeft hij er nog wel een met .
Zonde om een goede kapot te snijden voor een radio .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Welke dashboard zit er in een derby ls uit ‘77
« Reactie #3 Gepost op: wo, 26 okt 2005, 21:43:07 »
withstupid

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Welke dashboard zit er in een derby ls uit ‘77
« Reactie #4 Gepost op: wo, 26 okt 2005, 23:07:23 »
Nou, dat valt wel mee: M'n N had gewoon geen radiogat: scheelt een stuk

Ik heb nog wel een dash liggen MET radio gat,.. ruilen? :)


Middenconsole? Neuh.. dat had een polo 1 niet. Bedenk je even dat je een auto hebt uit de tijd dat:
- de mobiele telefoon nog niet eens bestond
- de PC nog niet eens bestond (ja, ehmz Nee dus!)

een autoRADIO uit die tijd had nog amper voorkeuze knoppen....  als je uberhaupt al een radio had,.. En als je er 1 had, dan was 't mono naar de korte golf luisteren,.. of luxe naar de UKW maar dan wel met een antenne...

Maar goed: kijk maar goed naar je houten dash,.. dan zie je vanzelf het 'radiovoorbereidingswak'...   Ze gingen er bij VW trouwens wel vanuit dat je een extra passagier mee nam om de radio te bedienen: Recht voor z'n snuffert!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Welke dashboard zit er in een derby ls uit ‘77
« Reactie #5 Gepost op: wo, 26 okt 2005, 23:13:02 »
Ze gingen er bij VW trouwens wel vanuit dat je een extra passagier mee nam om de radio te bedienen: Recht voor z'n snuffert!

Niet alleen VW ging daar van uit, de oude Volvo's (Amazon, Katterug) hebben ook de radio voor de passagier.

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Welke dashboard zit er in een derby ls uit ‘77
« Reactie #6 Gepost op: do, 27 okt 2005, 00:42:27 »
Deze tellers zitten er standaard in: zonder temperatuur meter, zonder toerenteller, witte letters,witte wijzers.

Met temperatuurmeter en toerenteller/klok zou ook kunnen, maar de zou dan een optie geweest zijn
Impossible isn't a fact, it's an opinion.