Auteur Topic: motor ervaringen  (gelezen 2165 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
motor ervaringen
« Reactie #15 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 23:10:05 »
Mijn 'score' (uit me blote bolletje)
AAV standaard: +/- 1op13 a 14.
Was bij mij altijd betrouwbaar en weinig onderhoud.
AAV getuned: 1op12 ofzo, maar ritje Denemarken was ooit 1op16
AJV keihin: gemiddeld 1op12, gaspedaal tegen grill is 1op9, maar 1op15 is mogelijk.

HK: 's winters 1op11 a 12 en 's zomers iets zuiniger
(note: mijn woonwerkrit is slechts 10 km.........'s winters amper genoeg om op temp te komen)
Maar laatst retourtje Ardennen incl. vol doortrekken de heuveltjes op: 1op15.
Onderhoud: eens in de zoveel jaar contactpuntjes vervangen,
1x per jaar afstellen + klepspeling controleren.

GK: gemiddeld 1op11 a 12, maar retourtje Retromania was 1op14.
Heeft dezelfde carb als HK & MH, maar sproeierbezetting is anders ivm 75 pk:
dat zal naar mijn idee ook wel de reden zijn dat ie wat meer lust, maar oh wat rijdt ie heerlijk.
Onderhoud heb ik er nu niet aan: is net gereviseerd.
(tijdje terug voor de zekerheid alleen ff klepspeling gecontroleerd ivm splinternieuwe kop)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
motor ervaringen
« Reactie #16 Gepost op: do, 07 jun 2007, 13:11:39 »
@Sjon: onderhoud heb je altijd, en zeker vaker dan eens in de paar jaar hoop ik :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
motor ervaringen
« Reactie #17 Gepost op: do, 07 jun 2007, 13:22:34 »
wat ook kan ipv de pierburg 2e
is een solex 34pict5 of 7
kwestie van goede inlaat te pakken krijgen en deze carb er op ,deze zijn met zowel autochoke(bimetaal via watertemp) of handchoke
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
motor ervaringen
« Reactie #18 Gepost op: do, 07 jun 2007, 13:49:16 »
@Sjon: onderhoud heb je altijd, en zeker vaker dan eens in de paar jaar hoop ik :)

't normale onderhoud (bougies/verdeler/verdelerkap/olie/filters enzo)
heb ik ff buiten beschouwing gelaten: dat heeft iedere auto.
Met eens in de zoveel jaar doelde ik op de contactpuntjes van de HK.
(HK heb ik nu 3 a 4 jaar ofzo => slechts 1x vervangen)
Maar goed: heeft natuurlijk ook met 't aantal km's te maken,
dat wisseld per auto bij mij.
(totaal is +/- 15 a 18dkm bij mij: verspreid over meerdere auto's)

Me GT is van de winter gereviseerd en nog niet veel km's gedraaid:
duurt nog ff voordat ik daar onderhoud aan pleeg. -dj-

Offline dude lange

  • Non-Register lid
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Man
  • Martijn Veldhuizen
motor ervaringen
« Reactie #19 Gepost op: do, 07 jun 2007, 16:36:38 »
Mijn AAV tufte afgelopen weekend met 1:20 op de snelwegen, dit met een top van rond 110 Km/uur.
Bij normaal (lees: snelweg en bebouwde kom) rijdt deze met gemak 1:15.
-Trotse bezitter van een dochter -

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
motor ervaringen
« Reactie #20 Gepost op: do, 07 jun 2007, 17:45:48 »
wat ook kan ipv de pierburg 2e
is een solex 34pict5 of 7
kwestie van goede inlaat te pakken krijgen en deze carb er op ,deze zijn met zowel autochoke(bimetaal via watertemp) of handchoke

@serge
op welke motoren (code) zitten deze

als ik dan zoeen blok heb en haal t complete inlaat eraf (incl spruitstuk)

past deze dan als plug en play
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
motor ervaringen
« Reactie #21 Gepost op: do, 07 jun 2007, 17:51:40 »
In jouw standaard configuratie -nana-

heb er 3 gehad

1 jetta, onregelmatig lopen niet erg zuinig (78000km)
2 polo,  afslaan, stotteren etc (210000km)
3 derby, helemaal niet lopen, maar dat ligt aan mezelf..
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
motor ervaringen
« Reactie #22 Gepost op: do, 07 jun 2007, 18:44:09 »
Dan had ik een exemplarisch goed lopen modelletje :)

Vrijdagmiddag auto zeker (i.t.t. maandag ochtend)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
motor ervaringen
« Reactie #23 Gepost op: do, 07 jun 2007, 20:30:51 »
@Sjon: onderhoud heb je altijd, en zeker vaker dan eens in de paar jaar hoop ik :)

't normale onderhoud (bougies/verdeler/verdelerkap/olie/filters enzo)
heb ik ff buiten beschouwing gelaten: dat heeft iedere auto.
Met eens in de zoveel jaar doelde ik op de contactpuntjes van de HK.
(HK heb ik nu 3 a 4 jaar ofzo => slechts 1x vervangen)
Maar goed: heeft natuurlijk ook met 't aantal km's te maken,
dat wisseld per auto bij mij.
(totaal is +/- 15 a 18dkm bij mij: verspreid over meerdere auto's)

Me GT is van de winter gereviseerd en nog niet veel km's gedraaid:
duurt nog ff voordat ik daar onderhoud aan pleeg. -dj-

Had eigenlijk niet anders verwacht  -hug-

Naar mijn idee is elk motortype geleverd in polo 86/86c erg betrouwbaar mits normaal en kundig onderhouden.
Alleen de Pierburg 2e3 carb is geen fijne carb, dat klopt.

Bij mijn dagelijkse bak (Jetta 1.3 NZ) laatst @ 238.087 km de compressiedruk gemeten:

1: 14,75 Bar
2: 15,25 Bar
3: 14,5 Bar
4: 15,0 Bar

Het zou mij niks verbazen als de compressiemeter een lichte afwijking naar boven heeft, maar het onderlinge verschil is niet groot.

Verbruik 1:15-1:16 bij woon-werk verkeer.