In de bijlage een mooie uitleg hoe je volgens Volkswagen de laaddruk controleert. De tekst is afkomstig van Volkwagen Motorsport en officieel was deze tekst van toepassing op de CUP G40 auto's. Het meten kan/is echter niet anders zijn bij de normale Polo (2) G40'ers. Misschien dat de afkeurkriteria ( minimale opbrengst/druk ) niet overeenkomt, maar dat doet er nu even niet toe.
Waar ik vanuit ga:
- Drukmeter: VDO ( of andere betrouwbare drukmeter: Merk vermelden aub!)
- Aansluiting drukslang bij brandstofdrukregelaar ( of andere betrouwbare plaats: plaats vermelden aub!)
Meting bij warme motor (maar natuurlijk) en niet langer dan 10 seconden
Ik twijfel enigzins aan de druk van mijn G40, of beter: aan het vermogen van de auto. Deze tekst eens ter hand genomen, en nu vraag ik mij af: Hoe staat 't er bij anderen voor?
Graag de volgende gegevens vermelden;
- Type auto ( Polo 2, 2f)
- Type G-lader ( Russel of 2f/Uni lader)
- Afmeting poulie ( indien anders dan standaard )
- Aansluitplaats van drukmeet-slangetje
- Merk drukmetertje
- Afgelezen druk volgens handleiding: dus in 2e versnelling, ene voet op de rem, andere voet volgas, bij 4000 rpm ( +/- 60 km/h)