Auteur Topic: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.  (gelezen 1758 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.
« Reactie #15 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:05:56 »
eerst inlaat maken ,daarna kop bewerken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Re: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.
« Reactie #16 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:08:27 »
Okay, weet ik wat me te doen staat.  -thumbsup-...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.
« Reactie #17 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:08:54 »
Ik gebruik mijn lasmal voor de inlaatspruitstukjes ook als aftekenplaat voor de kop. Teken met een watervaste stift de kanalen op de kop en ga daarna aan de slag met vijlen/dremels/freesjes  :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Re: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.
« Reactie #18 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:19:31 »
@ Martijn, op die manier dacht ik dus ook dat het zou werken.
Stek ik laat een inlaatbrug maken, die "flowd" en aansluit op de onbewerkte kanalen in de kop, en de kop word dan bewerkt, en de kanalen worden ineens veel groter, dan kom je bedrogen uit met je inlaatbruggetje.
Of je moet natuurlijk de maten weten, en dus een mal hebben ja :P.
Iemand een plaatje online stan, die ik uit kan printen?  -wanker- -wanker- -wanker-...
Met de maten voor hoe dus een AEE kop bewerkt er uit gaat zien?
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.
« Reactie #19 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:23:22 »
Dat hangt dus van je spruitstuk af. Het knelpunt van een inlaatkanaal zit in de kop, daar waar het mengsel de hoek om moet ter hoogte van de klepzitting/ klepgeleider. Bij de ingang van de cilinderkop is weinig winst te behalen.

Een cilinderkop tunen/flowen heeft dus niet als 1e prioriteit om de ingang van de kanalen te vergrootten. Dat heeft alleen zin als er een spruitstuk op komt dat grotere kanalen heeft.

Dus vandaar;

Eerst spruitstuk dán pas cilinderkop.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.
« Reactie #20 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:24:56 »
als je gewoon inwendig van de hartmaat inlaatkanaal carb (mits je 36,5 mm carbs hebt )hart inlaatkanaal kop aankomt met 36 mm diameter en dan de kop aanpast is er niks aan de hand . niet moeilijk denken ,dat doen ze in denhaag al en daar komt ook geen zak van terecht .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.
« Reactie #21 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:27:50 »



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Re: Samengestelde motor bij elkaar zoeken.
« Reactie #22 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:30:54 »
Ghehe, oke thanks!
Weet wat geleerd.
Ik heb een sleutelplek!!!