Auteur Topic: G40 Haperen bij vol vermogen  (gelezen 911 keer)

Offline Sander2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
G40 Haperen bij vol vermogen
« Gepost op: di, 31 jul 2007, 19:46:29 »
hallo,

Na een jaar in mijn Polo G40 te hebben rond gereden krijgt hij last van een hapering.
Als ik al het vermogen wil gebruiken, dan bedoel ik ook echt het gaspedaal onderin. Dan houd hij in, (soms een knal uit de uitlaat.) en dan komt hij ook wel weer. Soms wel even iets liften van het gas. En dan gaat hij ook wel weer als de brandweer!
Dit doet hij alleen dus als ik al het vermogen wil gebruiken(maar ook niet altijd), bij rustig zondag rijden doet hij dit dus niet.
Het was al een jaar geleden dat hij een grote beurt had gehad, en hij lekte ook al iets olie bij de koppakking.
Kop er af, gereviseerd zag er netjes uit, verse olie en filter. G- lader los gehaald, op wat putjes in der verdringer na zag hij er ook  netjes uit. Wel de keringen vervangen en dichtinglijsten en het riempje.( een nette 0,8 bar)
Maar nog steeds haperen bij vol vermogen???!!
Wat kan dit zijn?

Sander
sander

Offline Sander2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #1 Gepost op: di, 31 jul 2007, 19:56:25 »
Owja,

ik heb nieuwe bougies besteld bij de VW dealer, maar die zijn er nog niet, dus dat kan ik nog niet uitsluiten. Voor het geval dat het al kan zijn -gert-
sander

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #2 Gepost op: di, 31 jul 2007, 20:06:01 »
bougies of benzine druk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sander2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #3 Gepost op: di, 31 jul 2007, 22:45:34 »
Ik hoop morgen de bougie's te krijgen, dus dan kan ik dat uitsluiten.
sander

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #4 Gepost op: di, 31 jul 2007, 23:53:47 »
Hoe is de rest van het onderhoud?
Bijv.: benzinefilter?

Verder geen klachten?

BTW: bougies hoop ik morgen ook bij de dealer te halen a 18-19 euro 't stuk :(

Offline Sander2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 10:23:51 »
Wat betreft het benzine filter, die is mij een paar maanden terug gaan lekken, dus die heb ik toen al vervangen.

en voor de rest geen problemen neej.

bougies zijn duur ja.. 75 eurotjes  :(
sander

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #6 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 10:37:55 »
blij dat mijn Hk'tje veel cheapere bougies lust!

Was geloof ik voor minder dan 15 euro klaar bij de Brezan..






Even snel denken (55 of 115 pk... ) tja, dat zal dan wel het verschil zijn he :(
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #7 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 11:26:45 »
Ach, ze gaan dan ook weer 100.000km mee :)

Je zou eens de benzinedruk en opbrengst (liter/tijdseenheid) kunnen (laten) controleren.

Wat ook kan is dat er bijv. een sensor niet goed werkt.
Hiervoor kun je de foutcodes uit het motormanagement kunnen uitlezen.

Offline Sander2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #8 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 12:05:11 »
Nou keb de bougies er in zitten......
Probleem nog steeds daar,maar een keer verse bougies kan nooit slecht zijn!!. -klus-

maarja, in hoeverre worden er al foutmeldingen opgeslagen dan, het is een polo van 91, waren ze toen al zo ver dat ze er gegevens uit konden halen als er iets mis mee is (was)?

Nou valt mij ook op als de auto een dag niet gelopen heeft dat hij ook niet gelijk aanslaat bij de eerste keer starten! kan het ook zijn dat dan de benzine terug loopt of dat hij niet genoeg druk opbouwd?
sander

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #9 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 15:13:40 »
En of dat kan..

Hoor je na het contact aanzetten ook de benzinepompen lopen?
Daarmee wordt de benzinedruk voor het starten opgebouwd.
Naar mijn weten wordt de benzinedruk in rust-stand verder niet vastgehouden.
Benzinedruk een keer controleren kan geen kwaad.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #10 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 17:12:18 »
Precies: Zo'n injectie apparaat met elektrische pomp behandel ik net als een diesel: contact aan, ff wachten (zoem zoem van  onder de achterbank/kofferbak) en starten.

Bij Marcel valt de benzinedruk na contact uit NIET direct weg.. (misschien na langere tijd wel?)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sander2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
G40 Haperen bij vol vermogen
« Reactie #11 Gepost op: wo, 01 aug 2007, 18:27:11 »
Nou ik heb ff geluisterd, de pomp loopt tot hij op druk is en dan valt het relais af, er zit dus ergens een druksensor voor het relais.

Dat werkt dus goed, maar soms maakt de pomp een beetje een jankend geluid, denk dat die dus bijna aan het einde van zijn leven is.!
Eerst dus  maar eens op zoek naar een andere pomp.   :D
sander