Auteur Topic: Nieuwe klepstoter: problemen  (gelezen 746 keer)

Offline Polo1986

  • Non-Register lid
  • Berichten: 40
Nieuwe klepstoter: problemen
« Gepost op: do, 05 aug 2010, 14:29:43 »
Laatst is in mijn Polo Coupé uit 86 (1005 cc)  een klepstoter vervangen. Sindsdien rijdt het ding voor geen meter meer. Vooral als ie koud is heeft ie onderin veel moeite, het lijkt alsof mijn vermogen totaal weg is. Je kunt 't het best omschrijven alsof ie door een 'dal' gaat en vervolgens weer oppakt. Dat zorgt voor ergernis voor het stoplicht, want je mist compleet je aangrijpingspunt.

De onsteking lijkt goed te zijn. Verder heeft ie een poos geleden een tijdje zonder dop op het koelvloeistofreservoir gereden. Daardoor werd de motor veel warmer, maar gelukkig nooit oververhit. Sindsdien wordt ie wel iets warmer dan normaal.

Daarnaast lijkt ie wat hogere toeren te hebben bij stationair draaien, maar dat kan ook zijn omdat ik er wat meer op let als ie koud is.

Wellicht ten overvloede: nog nooit heeft ie een trillende naald van de snelheidsmeter gehad. Tot nu, sinds de reparatie. Is er een verband?

Ik heb geen idee waarik de fout moet zoeken, hebben jullie een idee / suggestie en misschien ook wel een oplossing? Alles is welkom!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe klepstoter: problemen
« Reactie #1 Gepost op: do, 05 aug 2010, 14:37:47 »
klepstoter vervangen  = nokkenas gedemonteerd = ontsteking gedemonteerd

Ik gok op de volgende opties:

Ontstekingstijdstip volledig verkeerd (na montage wel weer met strobo afgesteld?)
Distributietiming staat een paar tandjes verkeerd = geen vermogen, hoog stationair toerental, etc.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Polo1986

  • Non-Register lid
  • Berichten: 40
Re: Nieuwe klepstoter: problemen
« Reactie #2 Gepost op: do, 05 aug 2010, 14:42:22 »
klepstoter vervangen  = nokkenas gedemonteerd = ontsteking gedemonteerd

Ik gok op de volgende opties:

Ontstekingstijdstip volledig verkeerd (na montage wel weer met strobo afgesteld?)
Distributietiming staat een paar tandjes verkeerd = geen vermogen, hoog stationair toerental, etc.



Ontsteking is inderdaad met strobo afgesteld. heb dit niet zelf gedaan, en de desbetreffende persoon deed dit meer op gevoel dan met strobo. Distributietiming zou kunnen, nog niet gecheckt.

Nog meer suggesties?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Nieuwe klepstoter: problemen
« Reactie #3 Gepost op: do, 05 aug 2010, 23:28:29 »
distributie  withstupid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Nieuwe klepstoter: problemen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 06 aug 2010, 07:58:46 »
*verband met de kilometerteller: De kabel loopt door het motorruim, misschien is ie iets van z'n plek geweest of ligt ie nu niet helemaal lekker meer. Maar dus enkel verband met 'werkzaamheden' onder de kap. GEEN verband mogelijk met de slechte motor loop!

MAW: Distributie :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1986

  • Non-Register lid
  • Berichten: 40
Re: Nieuwe klepstoter: problemen
« Reactie #5 Gepost op: vr, 06 aug 2010, 08:49:10 »
*verband met de kilometerteller: De kabel loopt door het motorruim, misschien is ie iets van z'n plek geweest of ligt ie nu niet helemaal lekker meer. Maar dus enkel verband met 'werkzaamheden' onder de kap. GEEN verband mogelijk met de slechte motor loop!

MAW: Distributie :)

Thanks, zal er mee aan de slag gaan.
To be continued