Auteur Topic: trage frikadel, wat is er niet goed  (gelezen 2099 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
trage frikadel, wat is er niet goed
« Gepost op: di, 27 jun 2006, 21:46:26 »
ff weer raad nodig...

wie helpt me op weg, de derby rijd, start prima en loopt netjes stationair.

wil ik weg komen moet ik flink gas geven en dan heeft hij nog weinig power, trekt slechter dan een brommobiel en klapt bij het schakelen.

heb ik nou te veel, te weinig brandstof? en ontsteking, te vroeg te laat? heb al wat met beiden gevarieerd maar haalt weinig uit.. word ook niet veel slechter ieg.

oh ja, tis een MH die er nu in ligt.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #1 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 00:07:03 »
Mijn gok is ontsteking








Dat kun je ook anders opvatten  -naughty-  :)





Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #2 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 10:20:15 »
Weinig powah, maar wel netjes lopen?

Denk ook ontsteking.
- ontsteking (centrifugaal vervroeging, paddestoel, tijdstip etc)

Begin eens met de ontsteking goed op tijd te zetten, en vacuumslangetjes en paddo te controleren.

Anders:
- carburateur (acceleratiepomp, 2e trap, vacuumlek etc).
Maar dan heb je t meer over 'optrekpower' en niet zozeer over 'vermogen' te kort.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #3 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 17:39:28 »
bedankt voor de tips, ga ik het verder in de ontsteking zoeken...

timer er maar weer eens bij pakken, dan staat dat ieg goed.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #4 Gepost op: do, 29 jun 2006, 21:42:47 »
ontsteking afgesteld volgens het boekje...

nog steeds niks...

is wel mee te rijden en ik heb ook het gevoel dat hij er niet ver vanaf zit maar tis gewoon te traag voor een 1300 en zelfs de 1.1 die er eerst in zat was 2x zo snel.

het klappen komt echt uit de carb, terugslag door de carb dus... lijkt me niet gezond maar waardoor komt het?? als je niet rijd dan gast ie prima, maar zodra ie moet werken ist over.

en kan iemand me een fotootje sturen van hoe de benzineleiding aangesloten moet zijn? welk slangetje waar op het potje moet zitten...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #5 Gepost op: do, 29 jun 2006, 21:57:15 »
nokkenastiming,of 2kabeltjes verkeerd van je verdelerkap
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #6 Gepost op: do, 29 jun 2006, 22:01:44 »
timing heb ik gecheckt, puntjes staan precies goed, wil trouwens ook niet altijd alles zeggen maar denk toch wel dat dat goed zit.

en draagjes verdelerkap? bougiekabels bedoel je? die zitten volgens mij ook wel goed, maar ik zal nog eens controleren
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #7 Gepost op: do, 29 jun 2006, 22:27:21 »
dank je serge!!!

met me stomme kop 1 en 4 verkeerd om zitten

tijdens het niet start probleem mee zitten klooien en kennelijk niet goed erop gekomen... had aan de boegies al gezien dat 1 en 4 zwart waren en de anderen netjes koffiebruin..

problem solved, hij gaat als de brandweer!
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #8 Gepost op: do, 29 jun 2006, 22:58:16 »
Niemand durft 't te zeggen, zal ik dan maar?
 -uitlachen- Berend = sufferd -nana-

Maar top dat ie nu rijdt -thumbsup-

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #9 Gepost op: do, 29 jun 2006, 23:21:47 »
I know  -boehoe-

magoed, ik heb altijd zoiets gehad van als ie loopt moet dat wel goed zitten anders doet ie het helemaal niet.. maar das dus niet waar...

magoed nu ist in orde...

moeten nog wat dingetjes gebeuren

-remmen goed ontluchten, zijn nog wat zompig, maar beter dan eerst (polo 2 klauwen voor)
-setje goede banden monteren, 155/80 is niet geschikt om te hoeken
-nog ff afstellen loopt nog wat snel stationair, en CO ook ff bijstellen.

dan ff een tijdje zo rondrijden en dan de CBR carbs erop, of zzr of waar ze ook vanaf komen... liggen ieg al klaar alleen nog een keer een inlaatje bestellen....
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #10 Gepost op: do, 29 jun 2006, 23:47:21 »
155/80  en dan 13"? -gert-
175/50/13 -ja-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #11 Gepost op: vr, 30 jun 2006, 10:00:33 »
Niemand durft 't te zeggen, zal ik dan maar?
 -uitlachen- Berend = sufferd -nana-

Maar top dat ie nu rijdt -thumbsup-

Ik durf 't ook wel aan: Berendd, je bent een eikel :)

Maar goed: hij loopt!! En goed!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #12 Gepost op: za, 01 jul 2006, 10:57:14 »
dank jullie wel voor de positieve input -nana-

idd 175/50 ben ik nog naar op zoek, maar is helaas altijd vrij prijzig. 165/55 is ook nog een optie, moet ik nog steeds eens ff navragen bij de bandentoko of de fiat dealer.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #13 Gepost op: za, 01 jul 2006, 12:04:20 »
175/'ietje dikker dan 50' is ook leuk hoor.

Ondertussen vind ik 175/50R13 een beetje voor te lege wielkasten zorgen:  (mag ik dit eigenlijk wel openbaarlijk uitspreken??)

OF hij moet echt mega naar beneden,.. maar dan ligt ie met 175/50 al snel op 't carter..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
trage frikadel, wat is er niet goed
« Reactie #14 Gepost op: za, 01 jul 2006, 20:08:10 »
inderdaad ben het met je eens, daarom zit ik ook naar 165/55 te kijken...

 165/65 vind ik net te hoog

175 is ook vrij breed voor mijn nu nog 55 pk.. zal wel iets meer worden met de cbr's maar weet niet of 175 de juiste keuze is.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl