Auteur Topic: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.  (gelezen 2724 keer)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #15 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 20:26:36 »
hee een vraagbaak, de meesten kopen die pas na aandringen van de forummers hier (ik was er zelf ook zo-eentje :P)

er kan verschil in de bandenmaat zijn en hoe breed de velg en hoe ver deze naar de auto toe staat. Maar ik vermoed dat t gewoon een reservewiel is. Das meestal een standaard maatje

ach ik heb nog steeds geen vraagbaak op papier in het nederlands :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #16 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 20:46:45 »
 -welkom-
Die vraagbaak is het beste begin. We komen veel mensen tegen die in het lukraak vragen gaan stellen, maar niet de moeite doen om zelf even op zoek te gaan, zoals in een vraagbaak. Jij doet dat gelukkig wel!
Het wegrijden kan wennen zijn aan diesel/benzine, maar kan ook betekenen dat je koppeling op z'n eind is, of dat er een temp-sensor niet meer goed werkt.

Waar kom je ergens vandaan? Dit weekend is er een meeting in het Noorden, als je daar ook aansluit lopen er genoeg mensen die wel even onder je kap willen kijken, een stukje rijden en je een eerste voorzichtige diagnose willen geven. Zonder garantie uiteraard, maar bij een flink aantal in ieder geval wel met een beetje kennis en een hoop Polo-ervaring!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #17 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 22:04:51 »
Als ik t zo leest:

1.3 NZ (multipoint injectie) met 4 bak : Redelijk standaard uitrusting voor een 1990'er Coupe ( Ha, ik heb er zelf ook 1 )

Wegrijden: Zoals hier al gemeld: waarschijnlijk ben je te veel aan je les-diesel-auto gewend. Al vraag ik mij af waarom je de hellingproef niet hebt gehad: Is dat tegenwoordig niet meer ' een bijzondere verrichting? '  Een Inspoeler moet je nog maar eens zoeken: Waarschijnlijk ligt ie los in het dashboardkastje, vlak naast de smeernippelverdeler en de vonk-afbuiger.  :) :)

Wat Rutger je probeert duidelijk te maken is: Maak de kofferbak eens open, en check even onder de mat of daar toevallig misschien je originele 4e wiel in ligt. Zeer waarschijnlijk had de auto 4 nieuwe banden nodig, en zijn er 3 aangeschaft + het reservewiel gemonteerd. In de kofferbak ligt dan waarschijnlijk het originele 4e wiel, met een gladde band erop ( te weinig profiel voor de APK) . Een heel erg luie hond (monteur)  of een extreem gierige eigenaar heeft dan wel het wiel gewisseld, terwijl het toch 100x mooier was geweest als ie alleen het bandje had gewisseld. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #18 Gepost op: za, 15 jan 2011, 10:22:42 »
Ik kom uit Amsterdam maar ik zal het eerst kijken of het aan mijn rijstijl ligt.
Zal vanmiddag ff kijken of het orginele wiel erin ligt.

Zit nu te wachten op de TNT voor de vraagbaak(woensdag verstuurd  -dunno-) en het derde deel van het kentekenbewijs+tank sleutel die ik nog moest krijgen.

Over de kofferbak ga ik nog ff een topic openen... ;).

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #19 Gepost op: za, 15 jan 2011, 20:25:00 »
Gaat idd veel makkelijker nu, moet nog wel even wennen maar rij nu al veel sneller weg.
Alleen nog even oefenen met de handrem op een heuvel, bij mijn lesauto had ik een handrem die helemaal links zat en die je moest intrappen vandaar dat ik daar altijd de voetrem moest gebruiken.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #20 Gepost op: za, 15 jan 2011, 20:33:23 »
ah, je hebt dus gelest in een mercedes, lekker luxe, maar zit dus ook weer verschil in vanwege die parkeerrem wat met de voet bedient word. Mijn broer had in een auto gelest die automatisch van de handrem afging, ook zo'n snufje wat alleen maar tegen je werkt met rijlessen.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #21 Gepost op: za, 15 jan 2011, 21:55:45 »
Woon in Amsterdam dus niet echt last van heuvels ;)

Ik kan je in het Centrum van Amsterdam nog wel een paar fijne bruggen aanduiden!

Welkom en laat even weten of het wennen was aan benzine was of iets anders ...
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #22 Gepost op: di, 18 jan 2011, 17:45:27 »
Mja das waar maar in het centrum rij ik ook liever niet ;) zondagavond voor de gein is gedaan maar de fietsers vliegen op je motorkap als vliegen  -sturen-.

Het gaat nu steeds beter vandaag weer 200km gereden en alleen ff bij een stoplicht na een tijd op de snelweg gezeten te hebben viel ie 2x af maar dat zou wel aan mij hebben gelegen... gas geven is dus idd de oplossing :D.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #23 Gepost op: di, 18 jan 2011, 21:02:57 »
 -off-
Hey,  -welkom- nog een Amsterdammer  :)
Die foto's eerder in  je topic (met kliko's) herken ik overigens niet direkt als Amsterdam  -dunno-

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #24 Gepost op: di, 18 jan 2011, 21:07:26 »
-off-
Hey,  -welkom- nog een Amsterdammer  :)
Die foto's eerder in  je topic (met kliko's) herken ik overigens niet direkt als Amsterdam  -dunno-

Zijn nog van de verkoper in Hilversum.

Wou gisteren foto's maken maar het regende :(, hij is nu mooi schoongemaakt en ingewaxed  -thumbsup-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #25 Gepost op: di, 18 jan 2011, 21:08:12 »
Waar ongeveer in Adam?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #27 Gepost op: di, 18 jan 2011, 21:17:41 »
Aha, ik kom vaker door Noord. Dus zal je niet zo snel spotten.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Wegrijden moeilijk, koppeling heel langzaam laten opkomen anders valt motor uit.
« Reactie #28 Gepost op: wo, 19 jan 2011, 03:38:11 »
Rivierenbuurt, bij de rai.
Als je hemt wilt bewonderen, hij staat hier :P
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Joan+Muyskenweg+&sll=52.330953,4.915062&sspn=0.005547,0.012027&ie=UTF8&hq=&hnear=Joan+Muyskenweg,+Amsterdam&ll=52.330599,4.915186&spn=0.002773,0.006014&z=18
Gratis parkeren 5 mins fietsen van me af  -naughty-.
Da's toevallig - ik woon ook in de Rivierenbuurt, meer richting Victorieplein.
En waar jij je auto parkeert, daar fiets of loop ik nog wel ns langs als ik rij bij V&D (la Heusweg op, brug over, trap af) of de Mebin (rechtdoor, la Vd Madewerg). Hoe lang zou die die paar honderd meter gratis parkeren thv GVB nog blijven?