Omdat het vandaag eindelijk droog was besloot ik even een rondje te rijden met de polo, starte goed, in 1 keer zonder problemen.
Na 2 km gereden te hebben schokte de polo toen ik gas gaf, ik dacht dat er niks aan de hand was, lage toeren en koude motor.
Stop ik in het centrum van het dorp om mijn broertje af te zetten en toen sloeg de motor opeens af toen ik weer weg wou rijden.
Na 3x proberen te starten met bijna piepende banden weggereden om m niet weer af te laten slaan.
Op de eerst volgende kruising moest ik voorrang verlenen en ja hoor, hij sloeg weer af
5x proberen te starten en weer in hoge toeren weg tegen het afslaan. En toen kwam ik er achter dat mn benzine meter helemaal op leeg stond? huh kan me niet herinneren dat er weinig in zat, laat staan leeg..
Maar goed ik denken dat het daar aan lag want bij de volgende kruising gaf de polo helemaal de geest en wou deze op geen 1 manier meer starten.
Mn pa gebelt om benzine langs te brengen, hop benzine erin en weer proberen.
Na een paar keer proberen kwam er ook nog bij dat de accu helemaal leeg was getrokken door al het starten =/
Auto maar naar een parkeerplaats geduwd en thuis startkabels gehaald en nog meer benzine.
8 a 10 liter benzine in de tank gegooit, zou genoeg moeten zijn he
startkabels aangesloten en proberen maar.
Resultaat:
standaard startgeluid maar niet willen aanslaan, benzine metertje sloeg minimaal uit maar meer als eerst!
Tijdens het proberen te starten af en toe nog een ''plof'' gehoord en dan weer stilte.... en een behoorlijke benzine lucht.
Toen heb ik het ter plaatse opgegeven en de polo maar met een sleepkabel achter de Transit gehangen om m thuis te krijgen.
De auto hangt inmiddels aan de accu lader zodat deze helemaal vol is morgen.
Dus benzine, check. accu vol, check.
Ik denk zelf dat het met de ontsteking te maken heeft omdat ik af en toe dus die plof hoor tijdens de pogingen tot starten.....
benzine pomp hoor ik, startmotor ook voor zover ik weet.
Wat ik me afvraag is waar die benzine lucht opeens vandaan komt en die plof en natuurlijk hoe ik de polo weer rijdend krijg zonder sleepkabel of helling
Tank lekt NIET! auto is helemaal droog aan de onderkant en bij de vulhals...
Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb gemaakt wat er aan de hand is, ben nogal geschrokken van dit gedoe, had ik niet verwacht van mn tot nu toe altijd goed startende en goed lopende polotje
Owja, polo 2f coupe NZ, multipoint dus