Auteur Topic: Dimensies veerpootbruggen polo  (gelezen 14998 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #105 Gepost op: zo, 17 apr 2011, 19:22:05 »
Denk dat we na 14 pagina's pas horen "ik geef de moed op en koop me een kant en klare"

 -nana-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #106 Gepost op: zo, 17 apr 2011, 19:26:01 »
Waarom? Lijkt me een mooi & sterk punt: Schokbrekertorens bewegen niet meer en plaats op de koets is ook lekker sterk.

De kooi is bedoeld om de koets te verstijven, dan maak je deze toch niet aan schokbrekers vast die in rubbers hangen??
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #107 Gepost op: zo, 17 apr 2011, 19:30:20 »
Waarom? Lijkt me een mooi & sterk punt: Schokbrekertorens bewegen niet meer en plaats op de koets is ook lekker sterk.

LIJKT een sterk punt...maar in principe zijn die draadeinden daar niet voor bedoelt, die zijn enkel ervoor om de schokbrekers op
hun plaatst te houden, NIET om andere krachten op te nemen...

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #108 Gepost op: zo, 17 apr 2011, 19:30:41 »

De kooi is bedoeld om de koets te verstijven, dan maak je deze toch niet aan schokbrekers vast die in rubbers hangen??

Juist  :) withstupid

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #109 Gepost op: do, 26 mei 2011, 10:44:16 »
Rutger:

Naar aanleiding van je post uit het kvt!

heeft iemand voor mij een foto van de onderzijde van de motorruimte? Vanaf de draagarmbevestiging naar de stabistangbevestiging. Ik kan alleen schuine fotos maken. dus iemand die een brug heeft, is het handiger voor om te doen.





Hoop dat je er wat aan hebt -thumbsup-

Is niet helemaal wat je zocht misschien, want ik had in mn hoofd zitten dat je de bevestiging van de draagarmen op de koets wou ipv stabistang :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #110 Gepost op: do, 26 mei 2011, 21:05:49 »
thx voor de fotos, ook dat je ze nog even hebt nagemailt -thumbsup-

de eerste en de laatste heb ik het meest aan, vooral de laatste overigens :P

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #111 Gepost op: do, 26 mei 2011, 21:19:17 »
thx voor de fotos, ook dat je ze nog even hebt nagemailt -thumbsup-

de eerste en de laatste heb ik het meest aan, vooral de laatste overigens :P

ben benieuwd wat je resultaten zullen zijn  -ja-

 -foto- natuurlijk  :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #112 Gepost op: do, 26 mei 2011, 21:22:53 »
eerst even tekenen wat ik aan verbindings ideën heb. dus naar gelang van deze fotos even duidelijk neerzetten wat ik ga verbinden met elkaar, en of dat nut heeft.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #113 Gepost op: do, 26 mei 2011, 22:03:42 »
Waarom al die moeite terwijl er al zat kant en klare frames te koop zijn vraag ik me dan af......

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #114 Gepost op: do, 26 mei 2011, 22:09:55 »
Waarom al die moeite terwijl er al zat kant en klare frames te koop zijn vraag ik me dan af......

Dat moet je je natuurlijk vooral NIET afvragen  :)

@ rutger: succes met de uitwerking. Ik ben benieuwd of we ooit nog een daadwerkelijk eindresultaat hiervan zien.
(Zou wel mooi zijn na inmiddels 8 pagina's input en discussie)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #115 Gepost op: do, 26 mei 2011, 22:17:41 »
de "fun" van het zelf doen wellicht? -dunno- Ik zie het als een uitdaging

inmiddels wat paint aanpassingen gedaan op de fotos. Ik heb meerdere soorten verbindingen getekend.
Dit gaat gewoon om een visuele brainstormsessie.
Er is maar 1 verbinding waarvan ik zeker weet dat die ook vaker toegepast is op die manier en ook zinvol schijnt te zijn. De rest is gebaseerd op het topic over draagarmen en veerpootbruggen van polos. en op mogelijkheden die ik in de foto denk te herkennen.

Er zullen ook verbindingen te zien zijn die totaal onzinnig lijken/zijn. Zeg dat dan even, dat wil ik graag even weten. Let overigens niet op de precieze vormen, deze kloppen namelijk niet allemaal. Het is slechts schematisch.

De 2e foto heb ik enkel de verbindingen van draagarmen naar tunnelversteviging getekend, omdat de rest al op de andere 2 tekeningen staat.

commentaar is gewenst: wat is een onlogische verbinding? Wat gaat wel en wat gaat niet werken. Overigens, mag dit ook gebaseerd zijn op je eigen natuurkundige inzicht en vooral op polotechnisch inzicht. Ik heb overigens GEEN rekening gehouden met de bodemspeling, dus daar zitten ook onmogelijkheden in.
Tevens heb ik niet gelet op de hoogteverschillen tussen de onderdelen, zoals dat de kat laag hangt, terwijl de draagarmen een stuk hoger uitkomen.

Maargoed, graag reacties.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #116 Gepost op: do, 26 mei 2011, 22:28:30 »
Op foto 1: Vanwaar die knik in het lijntje van Wellems naar achter? Een knik is een stuk minder stijf dan een rechte staaf! Met driehoeken krijg je een hele stijve constructie

En op foto3: Stuk van Wellems naar voren is volgens mij echt zinloos. Enige wat je bereikt is dat je je kreukelzone gaat verstevigen....Veder haal je daar helemaal geen extra stijfheid uit die je nodig hebt
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #117 Gepost op: do, 26 mei 2011, 22:34:23 »
3e foto zelfde als wat Jaap zegt: verbinding naar radiateurbalk heb niet veel nut.

Verbinding tussen stabipunten vind ik wel een goeie: in mijn ogen (voor een 2f) een gemis van 't Cupframe,
maar goed: die is oorsponkelijk bedoeld voor een Polo 2 met veel stijver voorfront.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #118 Gepost op: do, 26 mei 2011, 22:38:26 »
foto 1: met stangen die aan het uiteinde platgeslagen zijn, zal zo'n bocht onvermijdelijk zijn. gezien de hoek van de draagarmen.
foto 3: had idd al rekening ermee gehouden dat het waarschijnlijk niets zou uitmaken. Maar ik heb m er opzettelijk bijgezet omdat ik niet weet wat het precies zou doen. maar das me nu duidelijk. Die wordt dus geschrapt

verbinding tussen de stabipunten is de enigste verbinding waarvan ik zeker weet dat deze vaker is toegepast en ook schijnt te werken. Daarom staat ie ook op mijn tekening. Dit zal waarschijnlijk de eerste zijn die ik ga maken.
2 voorbeelden:
http://www.polo-land.fr/forum/RTP/1332/6.jpg
en
http://img402.imageshack.us/img402/7343/75989.jpg

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #119 Gepost op: do, 26 mei 2011, 22:53:02 »
Zo'n stang had ik ook al een paar jaar, voordat 't Cupframe kwam:
gaten zijn al voorzien, eigenlijk bedoeld voor unterfahrschutz (over onderdelen gesproken die stijfheid geven)