en nog niemand die echt kennis van zaken heeft (sterkteleer e.d.) die gereageert heeft. Ik begrijp jullie punt wel. maar ik wil graag dat iemand met kennis van constructies en materialen reageert.
@ ghopmeister: lees post 1, ik heb gezegt kom niet aan met je kunt toch niet lassen, dus kom er ook niet mee aan aub.
@hanf: Er bestaan ook profi veerpootbruggen met die platte uiteinden, dus waarom zou dit dan niet werken? Die laatste is voor het idee, niet het materiaal. Heb je trouwens gezien hoe dun die alu veerpootbruggen zijn die wel op maat gemaakt zijn? Zeer dun...
@Jones: ik vind het leuk om dingen zelg te doen en te maken. Ik besteed dus liever aandacht aan het zoeken naar een goede constructie, dan naar een betaalbare veerpootbrug die plug and play is. Dat vind ik gewoon niet leuk.
@RoelG: Eerste bedoel je dat het vastzit aan de schokdempers zelf en niet aan de kas? OMP veerpootbruggen hebben ook dezelfde manier van bevestigen (hetzij een buis met 1 dwars geplaatste buisjes aan het einde, waar de schokdempers dan doorheen gaan.
@JJ: Bedoel je nou dat het beter is om de lasnaden (precies op de knik, dus daar zit best wel wat opvanging van de krachten op) als strespunten te gebruiken? Denk dat dit exemplaar met een gebogen stuk staal beter is dan die lasnaden op de knikken.
@Sprint26: Reden waarom ik een meegebogen wil is idd om de simpele reden dat je anders best wel veel onderdelen "bedekt" Maar als jij een foto kan tonen hoe bij jou het demontabel is, ben ik daar wel benieuwd naar
Nogmaals, ik heb niet voor niets deze ideën neergezet. 2 daarvan zijn in een iets andere vorm wel beschikbaar bij gewone profi veerpootbruggen. Zeker die met dat platgeslagen einde, komen gewoon voor.
http://www.nsxprime.com/photopost/data/500/Procar_rsb_high_gloss_3.JPG (te groot voor forum, daarom link) Zit dan wel maar een laagje carbon over, maar dit ziet er al een stuk netter en solider uit dan de 2 bovenstaande.
http://www.ultraracing.com.my/vgreenwap/image/Side%20Menu/Beware%20of%20Imitation/I1.jpg de linkse is van UltraRacing. Dus geen hobbybobby. iig het wordt dus wel gebruikt door bedrijven.
Nogmaals, alu zal ik waarschijnlijk niet gebruiken, Staal is steviger en vaak goedkoper te vinden.