is ook wel logisch. Druk is theoretisch hetzelfde, maar in de praktijk niet. Omdat er bij een grotere cilindervulling ook meer lucht nodig is. De capasiteit van de lader is beperkt, bijvoorbeeld 1l per minuut. Meer kan ie niet aan. Bij een grotere cilindervulling heb je een hogere capasiteit nodig, bijvoorbeeld 2l per minuut, ik noem maar wat. Omdat de lader dit niet aan kan, zal ie, omdat de lucht eerder uit de compressor moet, dan dattie druk kan opbouwen, dus een lagere druk leveren.
Vergelijk het maar met een luchtcompressor voor luchtgereedschap. Als de pomp minder snel de druktank vult dan dat je m leegtrekt door het gebruik. Zal de pomp minder druk kunnen leveren. Wel is het zo dat bij die dingen daar een beveiliging op zit en je gewoon geen lucht er meer uitkrijgt op het moment dat de tank leeg is. Bij een glader zit er geen drukvat en dus ook niet die beveiliging. En das maar goed ook, want steeds als je dan het gas intrapt en je vraagt teveel van je lader, zou je motor er gewoon mee kappen omdattie geen lucht meer toebediend krijgt.
jaja heel verhaal en er komen vast wel weer opmerkingen met klok en klepel, lees nou maar eens goed, mijn uitleg klopt misschien niet helemaal, maar de kern ervan wel.