Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 61482 keer)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #240 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 08:45:34 »
Auto staat een stuk beter zo  -thumbsup- Ik moet de notenverstelling van mn Sedan ook nog steeds aanpassen  -oops-

Blijft raar van dat gepiep in je auto.. aan de andere kant: als mijn auto niet piept en kraakt ga ik me sterk afvragen of het allemaal nog wel in orde is  -uitlachen-
Zal wel te maken hebben met het de uitspraak: "krakende wagens lopen het langst"  :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #241 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 12:42:25 »
Auto staat een stuk beter zo  -thumbsup- Ik moet de notenverstelling van mn Sedan ook nog steeds aanpassen  -oops-

Blijft raar van dat gepiep in je auto.. aan de andere kant: als mijn auto niet piept en kraakt ga ik me sterk afvragen of het allemaal nog wel in orde is  -uitlachen-
Zal wel te maken hebben met het de uitspraak: "krakende wagens lopen het langst"  :)

Daar heb je helemaal gelijk in. De piep is pas ontstaan toen ik, nadat de schokdempers waren vervangen en verkeerd om gemonteerd warern, de schokdempers 180 graden heb gedraaid(zodat ze rechter onder de auto kwamen te staan). Sindsdien is het steeds erger geworden. En het is maar aan 1 kant. 

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #242 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 13:29:36 »
Shoot.. Ik bedenk me net wat...hoe heb je ze nu gemonteerd dan?

Ik bedenk me namelijk dat ik 2 x veren + dempers heb vervangen bij een Polo + 1 x een achteras losgehaald.

Er zit namelijk zo'n uitsparing in de demper op de plek waar die bout in hoort om ze in de achteras vast te zetten!
De coupe was de eerste auto die ik deed, hoppa dempers er onderweg en nieuwe plaatsen, klaar ja.  -klus-

Bij de sedan ging ik toen verlagingsset monteren: en toen keek ik naar de dempers die er onderweg kwamen: en die hadden dus het palletje/uitsparinkje dezelfde richting opstaan (zie paint foto). dus ik denk?  -wtf2-.. ik de achteras van de Polo 1F GT opgezocht waar de dempers nog inzaten, en ja hoor.. ook beide met die uitsparing in dezelfde richting. Dus ik de coupe controleren: zou ik ze dan verkeerd hebben gemonteerd?  -dunno- En coupe was dus idd beide de andere kant op.. en die "kloenkt" ook wel eens in de veer / demper ofzo

Officieel hoort het dus namelijk zo geloof ik:
Alleen de richting van de uitsparing weet ik niet zeker? maar geloof dat ik aan de tankkant correctie: vulhalskant.. de uitsparing naar binnen heb (bij de coupe dus verkeerd en naar buiten)
« Laatst bewerkt op: ma, 19 sep 2011, 13:32:15 door Vinkees »
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #243 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 13:36:11 »
Ik neem aan dat je het over het rubberen busje hebt wat onder door de schokdemper heen zit? Ik had deze eerst beide naar binnen toe staan. Ik werd er toen door Sjon(zie: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10811.90.html) op gewezen dat deze naar buiten toe horen te staan. Een naar buiten en een naar binnen lijkt me erg onlogisch. Ik kan me daarom niet voorstellen dat dit zo hoort.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #244 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 13:42:24 »
Het gaat inderdaad om dat rubber ja..

Ik heb ze bij de coupe beide naar buiten staan.. en daar hoor ik de rechterschokbreker af en toe wel eens piepen/kraken/kloenken..
Maar IK kan me dus niet voorstellen dat het bij 2 van mn auto's die ik los schroef verkeerd zou zitten  -dunno-

Neemt niet weg dat is het ook nog steeds apart vind dat beide rubbers dezelfde kant op zouden staan.. (dus 1 naar buiten, 1 naar binnen).. en niet beide naar buiten..
« Laatst bewerkt op: ma, 19 sep 2011, 13:46:43 door Vinkees »
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #245 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 14:07:32 »
Het gaat inderdaad om dat rubber ja..

Ik heb ze bij de coupe beide naar buiten staan.. en daar hoor ik de rechterschokbreker af en toe wel eens piepen/kraken/kloenken..
Maar IK kan me dus niet voorstellen dat het bij 2 van mn auto's die ik los schroef verkeerd zou zitten  -dunno-

Neemt niet weg dat is het ook nog steeds apart vind dat beide rubbers dezelfde kant op zouden staan.. (dus 1 naar buiten, 1 naar binnen).. en niet beide naar buiten..

Volgensmij is het iets wat snel over het hoofd wordt gezien of wordt vergeten. Ik kan me dan voorstellen dat een vorige eigenaar er niet op gelet heeft. Maar misschien kan een Polodeskundige ons hier meer over vertellen.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #246 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 14:25:20 »
Ik ben nu ook wel zeer benieuwd ja..
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #247 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 17:08:52 »
Geloof the godfather Sjon maar gewoon  -thumbsup-
Ander soort foto maar zo hoort hij.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #248 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 17:22:07 »
Nou Ronald, dan heb je weer wat te doen. -nana- Blij dat ik het kan laten zitten. :)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #249 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 17:39:44 »
Geloof the godfather Sjon maar gewoon  -thumbsup-
Ander soort foto maar zo hoort hij.


Ik zou ze niet zo monteren. Dat gaat nooit goed.




Toch even onder ook vast zetten.  -nana-
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #250 Gepost op: ma, 19 sep 2011, 19:11:07 »
 :) -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #251 Gepost op: vr, 23 sep 2011, 10:36:04 »
Nou Ronald, dan heb je weer wat te doen. -nana- Blij dat ik het kan laten zitten. :)

Ja sowieso wat te doen ja haha, of bij de coupe omwisselen of bij de sedan.. (maar aangezien de coupe nog wel eens kraakt?  -dunno-)
Zal eens een blik werpen op de steilheck :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #252 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 18:30:37 »
Zo, de Polo heeft zijn eerste "lange" tocht met zijn nieuwe eigenaar erop zitten. Jammergenoeg niet zonder problemen. Het dynamootje van Pieter heeft het niet lang volgehouden. Afgelopen zaterdag, een kilometer of 40 van de Franse grens, was het uit met de pret.



Het was al laat in de middag, dus gingen ze er pas maandag naar kijken. De garage heeft stad en land afgebeld om ergens een dynamo vandaan te halen, maar dat ging niet lukken. Er moest een nieuwe besteld worden en deze kwam pas dinsdag binnen. Aangezien ik medepagagiers had die naar A'dam moesten, heb ik maar een auto gehuurd en ben ik naar A'dam gereden. Daar overnacht en gisteren dus weer terug naar de Ardennen om de auto op te pikken en terug naar Groningen te rijden.
Stomme pech en het risico van tweedehands onderdelen. De reparatie kostte me meer dan me lief is, maar aan de dynamo zal het de volgende keer niet liggen.  -naughty-

Een vriend van me is op en neer gereden naar onze verblijfplaats om daar een koud biertje en droge worst op te halen om het wachten te verzachten.  :) Toen direct maar van het moment gebruik gemaakt om een paar plaatjes te schieten.




Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #253 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 18:34:46 »
Wel de beste foto's tot nu toe!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #254 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 20:24:25 »
Wel de beste foto's tot nu toe!

Haha, daar heb je gelijk in!