Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 61519 keer)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #285 Gepost op: di, 04 okt 2011, 15:56:17 »
 -thumbsup- zal ik doen
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #286 Gepost op: di, 04 okt 2011, 15:56:55 »
Als de kop er toch af ligt zou ik hem zeker laten vlakken .
Tevens zou ik ook nieuwe klepseals/rubbers monteren de kleppen schoonmaken en opnieuw inslijpen .
Heb je er jaren geen omkijken meer na , succes met de werkzaamheden  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #287 Gepost op: di, 04 okt 2011, 18:22:53 »
Als de kop er toch af ligt zou ik hem zeker laten vlakken .
Tevens zou ik ook nieuwe klepseals/rubbers monteren de kleppen schoonmaken en opnieuw inslijpen .
Heb je er jaren geen omkijken meer na , succes met de werkzaamheden  :)

Tja, als ik nou zeker wist dat ik de auto jaren zou houden... Aan de andere kant heb ik af en toe het idee dat er iets niet helemaal zuiver loopt in de motor, al kan dit ook in het uitlaatgedeelte zitten. Dat wordt toch als eerste vervangen, daarna kijken we wel verder.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #288 Gepost op: di, 04 okt 2011, 22:28:24 »
Gewoon zelf doen als je de ruimte er voor hebt. Zo eng is dat niet bij een polo'tje.

Woon helaas niet om de hoek anders had ik je graag geholpen.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #289 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 07:35:05 »
Gewoon zelf doen als je de ruimte er voor hebt. Zo eng is dat niet bij een polo'tje.

Woon helaas niet om de hoek anders had ik je graag geholpen.

Dat is een van de lastige punten. Ik heb er niet echt de ruimte voor. De auto staat in een buurtstalling(parkeergarage), waar ik wel wat dingen kan doen, maar het uitelkaar halen van een blok... Ik moet er dan sowieso voor zorgen dat er niks blijft liggen en er niks zichtbaar is wat onderdelen, etc.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #290 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 07:48:18 »
Als je alles goed voorbereid, de onderdelen binnen hebt, kan je ook een weekend in Leek terecht als je dat helpt.

Je hebt alleen een kleine olielekkage bij het beruchte zwakke plekje, als je een goede compressie en motorloop hebt is de kans erg groot dat je kop netjes vlak is. Je cilinderkop goed controleren op vlakheid, indien goed is NIET vlakken. Ik heb hulpstukken om de kleppen te verwijderen, kleppen in te slijpen en evt. je klepsteelhoedjes te vervangen.

Wat ik mij nog herinner, je waterpomp maakte ook een ´joelend´ geluid toen je de laatste keer bij mij was. Als je toch grof werk gaat uitvoeren, is vervangen van de distributie en waterpomp ook een aanrader.


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #291 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 09:56:49 »
Goed komt ie dan:

Complete koppakingsset (dus incl. wat uitlaatpakkingen gebeuren) kost via het bestelsysteem van mn buurman (Brezan) voor jou 135 incl. BTW
Montage daarvan is 90 euro + beetje koelvloeistof etc. moet je rekenen op dat laten vervangen € 250 incl. BTW

Moet de kop gevlakt worden kost dat 80 a 90 euro extra incl. BTW

En mijn buurman zei ook, als ik de kop erafhaal verspringt de distributie waarschijnlijk een paar standen.. en hij zei: Ik wil de oude wel terugmonteren maar ik raad je aan om er een nieuwe distributieriem en waterpomp op te zetten. Anders is het risico voor jezelf. Die distriebutieriem + waterpomp kost 125 euro incl. BTW en montage extra. 
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #292 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 09:57:54 »
Die eerstgenoemde € 250 incl. BTW is trouwens montage En de pakkingsset  :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #293 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 14:23:40 »
Waterpomp + distributie hoeft niet veel te kosten hoor. Ebay.de heeft ze al staan voor 40 euro klik, is wel imitatie, maar dat is van de Brezan ook. Ik heb zo'n ebay set op de motor zitten, geen centje pijn.

En niet te vergeten een pakking setje: *klikker de klik*

ebay.de  -hug-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #294 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 14:36:49 »
koppakking incl kopbouten 18 euro via ebay
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #295 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 18:08:56 »
Kop laten vlakken kost mij 35/40 euro  -dunno-

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #296 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 18:18:17 »
Als je alles goed voorbereid, de onderdelen binnen hebt, kan je ook een weekend in Leek terecht als je dat helpt.

Je hebt alleen een kleine olielekkage bij het beruchte zwakke plekje, als je een goede compressie en motorloop hebt is de kans erg groot dat je kop netjes vlak is. Je cilinderkop goed controleren op vlakheid, indien goed is NIET vlakken. Ik heb hulpstukken om de kleppen te verwijderen, kleppen in te slijpen en evt. je klepsteelhoedjes te vervangen.

Wat ik mij nog herinner, je waterpomp maakte ook een ´joelend´ geluid toen je de laatste keer bij mij was. Als je toch grof werk gaat uitvoeren, is vervangen van de distributie en waterpomp ook een aanrader.

Er zit geen haast achter, dus ik neem deze optie zeker mee. Het joelende geluid, was een fluitend geluid  -nana-, en afkomstig van de dynamo. Na mijn Ardennenavontuur dus geen last meer van. :)

Goed komt ie dan:

Complete koppakingsset (dus incl. wat uitlaatpakkingen gebeuren) kost via het bestelsysteem van mn buurman (Brezan) voor jou 135 incl. BTW
Montage daarvan is 90 euro + beetje koelvloeistof etc. moet je rekenen op dat laten vervangen € 250 incl. BTW

Moet de kop gevlakt worden kost dat 80 a 90 euro extra incl. BTW

En mijn buurman zei ook, als ik de kop erafhaal verspringt de distributie waarschijnlijk een paar standen.. en hij zei: Ik wil de oude wel terugmonteren maar ik raad je aan om er een nieuwe distributieriem en waterpomp op te zetten. Anders is het risico voor jezelf. Die distriebutieriem + waterpomp kost 125 euro incl. BTW en montage extra. 


Top! Bedankt voor het navragen. Brezen is niet de goedkoopste, heb ik jammergenoeg ook al eens via de harde weg geleerd. Al heb ik nog een aanbod voor korting liggen, dus de onderdelen via Brezan zou ik dan zelf regelen. Of inderdaad via ebay zoals btracing en jellehier al melden.

Ik ga er eens rustig over nadenken. Het geld voor deze maand is op, dus ik heb even de tijd. De overpeinzing: aan de ene kant heb ik geen zin in het werk en spreekt het laten doen mij erg aan. Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op de kostenpost. To be continued...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #297 Gepost op: wo, 05 okt 2011, 19:30:34 »
Brezan = knudde (de zaak, niet zozeer (maar vaak ook) de onderdelen)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #298 Gepost op: do, 06 okt 2011, 00:13:48 »
Weten wat je besteld en niet teveel hun adviezen wat merk ed betreft opvolgen! Ze kennen me nu wel een beetje en nu gaat het goed, als je snel iets moet hebben ook! Maarja blijft persoonlijk  -dunno-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #299 Gepost op: do, 06 okt 2011, 09:47:51 »
Ik heb nooit problemen met Brezan, Roberts automaterialen kan ook wel.. maargoed het is mijn zaak ook niet maar die van mn buurman en hij krijgt nu eenmaal meer korting bij Brezan.
Iets vervangen en zelf onderdelen regelen kan ook wel, prima wat jij wilt  -thumbsup- gaat het uurloon wel van omhoog.. (aangezien mn buurman ook nog wat verdient op de onderdelen)

Ik weet ook wel dat een distributiesetje van 40 euro van ebay prima volstaat, zou het normaal gesproken daar zelf ook weghalen evenals die koppakkingsset  -thumbsup- misschien ben je dan aan het eind van de streep wel goedkoper uit, misschien ook niet (bij laten doen heb ik het over).

Het blijft waarschijnlijk aantrekkelijker als iemand van het forum je gewoon even kan helpen en het niet door een garage (zoals mn buurman heeft) te laten doen. Ik vind 250 euro echter geen gekke prijs om het te laten doen bij een garage.
« Laatst bewerkt op: do, 06 okt 2011, 09:52:31 door Vinkees »
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..