Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 61465 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #105 Gepost op: za, 23 jul 2011, 00:58:57 »
Wist ook even niet meer hoe de boel hoorde te zitten bij het monteren van mijn nieuwe set veren en dempers. Bleek achteraf dat ze aan de nog gemonteerde kant een BMW demper met een geïmproviseerde bus gebruikt hadden. Ook geen vergelijkings materiaal dus. Toen ik van een afstand keek leek het me logischer ze met het busje naar buiten te zetten. Ik ben blij dat het hier weer eens bevestigd word. Succes verder met de uitlaat, als je bij mij kijkt is het met die van jou nog niet zo erg gesteld :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #106 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 14:54:44 »
Net even een momentje gehad om de schokdempers om te draaien. Was inderdaad een simpel klusje.





Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #107 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 15:31:00 »
 -thumbsup-
Zal ook wel wat minder gepiep en gekraak opleveren van de achterkant ;) (mits je daar last van had)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #108 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 16:03:41 »
Kijk eens aan, goed -klus-.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #109 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 16:20:14 »
-thumbsup-
Zal ook wel wat minder gepiep en gekraak opleveren van de achterkant ;) (mits je daar last van had)

Gepiep en gekraak is teveel gezegd, maar ik meen nu toch een stillere/rustigere achterkant waar te nemen.

Kijk eens aan, goed -klus-.

Thanks!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #110 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 16:32:05 »
Bij licht remmen hoor ik tegenwoordig een schurend geluid bij de rem rechtsachter vandaan komen. Dit lijkt de afgelopen weken steed wat erger geworden te zijn. Bij stevig remmen is er niks te horen. Is dit te verhelpen met nieuwe remschoenen o.i.d?

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #111 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 16:46:59 »
Bij licht remmen hoor ik tegenwoordig een schurend geluid bij de rem rechtsachter vandaan komen. Dit lijkt de afgelopen weken steed wat erger geworden te zijn. Bij stevig remmen is er niks te horen. Is dit te verhelpen met nieuwe remschoenen o.i.d?

Ik zal zeggen trek je trommel er eens af en ga eens kijken wat er aan de hand is!  :) wij kunnen het niet door de computer heen bekijken  -uitlachen-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #112 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 17:05:56 »
Ik zal zeggen trek je trommel er eens af en ga eens kijken wat er aan de hand is!  :) wij kunnen het niet door de computer heen bekijken  -uitlachen-

Hmm, goed punt. Had ik beter direct even kunnen doen toen ik toch met de schokdempers bezig was. Misschien zo toch maar even de auto uit de stalling halen en voor huis zetten. Kan ik zelf een blik werpen en direct foto's maken zodat jullie het wel door de computer heen kunnen bekijken. :)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #113 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 17:22:39 »
Mijn ervaring is dat er vaak wat stof/zand/viezigheid in de trommels zit. Bij het remmen onstaat natuurlijk stof, dat hoopt zich op, op de remschoenen en op de bewegende delen. Als je het binnenwerk "schoonmaakt", de trommels en de schoenen even opschuurt, dan is meestal het probleem wel weg. Busje remreiniger kost je de kop ook niet, werkt perfect. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon versleten zijn. Kijk ook even of het cilindertje nog mooi droog is. Je wilt geen olie op je remschoenen.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #114 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 19:05:26 »
Net de boel los gehad. Remschoenen lijken nog niet op. Heb al het remstof verwijderd. Het vreemde is dat nadat ik beide remmen schoongemaakt had en de boel weer netjes inelkaar gezet, de handrem een stuk verder aangetrokken moet worden. En het geluid is bij licht remmen bijna weg, maar als ik hard rem is het er wel. Het lijkt alsof er iets van remdruk verdwenen is. Ik kan verder geen lekkage ontdekken.  -dunno-








Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #115 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 20:52:22 »
Om de remtrommel te kunnen verwijderen heb je waarschijnlijk het stelwigje omhoog geschoven. Paar keer remmen/ handrem en hij is weer gesteld, is een zelfstellend systeem.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #116 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 21:07:28 »
Om de remtrommel te kunnen verwijderen heb je waarschijnlijk het stelwigje omhoog geschoven. Paar keer remmen/ handrem en hij is weer gesteld, is een zelfstellend systeem.

Is dat het dingetje wat verschuift door met een schroevendraaier in een wielboutgat te peuren om de trommel los te krijgen?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #117 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 21:23:29 »
yep
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #118 Gepost op: zo, 31 jul 2011, 23:35:14 »
Ze zien er nog niet zo oud uit inderdaad, Martin heeft een punt;paar keer (hard) remmen en/of de handrem aantrekken en het moet zichzelf wel weer stellen. Nait op't zuuderdaip hé -thumbsup- Lekker hé ff  -klus-? ?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #119 Gepost op: ma, 01 aug 2011, 07:26:27 »
Ze zien er nog niet zo oud uit inderdaad, Martin heeft een punt;paar keer (hard) remmen en/of de handrem aantrekken en het moet zichzelf wel weer stellen. Nait op't zuuderdaip hé -thumbsup- Lekker hé ff  -klus-? ?

Beetje klussen is altijd mooi. Aleen jammer dat ik daarvoor al mijn gereedschap naar de buurtstalling moet slepen en vervolgens een boete riskeer omdat daar niet geklust mag worden of ik zet de auto op gezette tijden (tussen 8-11 en 18-20) voor huis neer en riskeer een boete omdat er dan alleen geladen en gelost mag worden. :(