Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 61480 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #180 Gepost op: di, 16 aug 2011, 21:16:52 »
Zou de openingen niet dichtmaken, iig die onderste niet, die helpt namelijk voor de lucht afvoer om de deur dicht te kunnen gooien
klinkt vreemd, maar je bouwt druk op in de auto als je de deur dichtgooit, die opening zorgt ervoor (in combi met het rooster op de kopse kant van de deur) dat die druk wordt afgevoerd. Maak je m dicht kan het dus zo zijn dat je je deur lastiger dicht krijgt.

De rest kun je bitumen tegenaan plakken, Sowieso hoort er folie achter het deurpaneel te zitten zodat er geen water naar binnen kan.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #181 Gepost op: di, 16 aug 2011, 21:20:36 »
Zou de openingen niet dichtmaken, iig die onderste niet, die helpt namelijk voor de lucht afvoer om de deur dicht te kunnen gooien
klinkt vreemd, maar je bouwt druk op in de auto als je de deur dichtgooit, die opening zorgt ervoor (in combi met het rooster op de kopse kant van de deur) dat die druk wordt afgevoerd. Maak je m dicht kan het dus zo zijn dat je je deur lastiger dicht krijgt.

De rest kun je bitumen tegenaan plakken, Sowieso hoort er folie achter het deurpaneel te zitten zodat er geen water naar binnen kan.

Hmmm, daar zit wat in. Maar dan moet ik dat gedeelte dus ook MDF-vrij houden anders wordt het alsnog dichtgemaakt of niet?

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #182 Gepost op: di, 16 aug 2011, 21:34:33 »
gelijk houden aan het deurpaneel, dan heb je nergens last van (is niet voor niets een uitsparing die onder het deurpaneel uitkomt, ook bij 2f is dat zo bijvoorbeeld)

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #183 Gepost op: di, 16 aug 2011, 21:40:12 »
gelijk houden aan het deurpaneel, dan heb je nergens last van (is niet voor niets een uitsparing die onder het deurpaneel uitkomt, ook bij 2f is dat zo bijvoorbeeld)

Bedoel je dat ik er rustig MDF over kan zetten als ik de drie gaten en de uitsparing naar het MDF toe maar vrij laat?

Nu ik er over na denk, wat doet het hard dichtslaan eigenlijk met de speaker? Ik kan me voorstellen dat die een flinke opdoffer krijgt door de druk die weg wil. Of zou dit voornamelijk door de uitsparingen aan de kopse kant van de deur wegvallen?

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #184 Gepost op: di, 16 aug 2011, 21:59:38 »
Bedoel je dat ik er rustig MDF over kan zetten als ik de drie gaten en de uitsparing naar het MDF toe maar vrij laat?

Nu ik er over na denk, wat doet het hard dichtslaan eigenlijk met de speaker? Ik kan me voorstellen dat die een flinke opdoffer krijgt door de druk die weg wil. Of zou dit voornamelijk door de uitsparingen aan de kopse kant van de deur wegvallen?

druk die je opbouwd gaat door de combi van de gaten onder /achter het deurpaneel (dus dat onderste gootje zegmaar)  en het rooster op de kopse kant afgevoerd. Ook voor de speaker dus. Maar als je 1 van de 2 dichtmaakt gaat t fout. Rooster op de kopse kant blijft buiten het deurrubber en kan dus continu ventileren.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #185 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 09:42:13 »
ik zou dat ook zeker niet afsluiten. Alleen om een andere reden. Wat denk je dat er gebeurt met je trommelvliezen als er ineens veel meer luchtdruk is. Bijvoorbeeld door het dichtgooien van de achterklep terwijl jij in de auto zit. Zou die lucht nergens geen kunnen zou het niet gezond zijn voor je.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #186 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 10:40:06 »
Dan houden we de boel netjes open! -thumbsup-

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #187 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 10:42:21 »
Om nog even terug te komen op de achterremcilinders. Is er iemand die aan de hand van de volgende foto's kan zeggen of ik G40 cilinders nodig heb (remkrachtverdeler zou dan op de achteras moeten zitten) of dat vermoedelijk de standaard remmerij eronder zit? Ik heb namelijk geen idee hoe zo'n bekrachtiger eruit ziet of of deze eenvoudig te spotten is.





Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #188 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 10:52:01 »
Op de foto's is niet zoveel te zien eigenlijk, alleen de handremkabel en een stukje remslang.

De remcilinder zit in de trommel, de remkrachtverdeler zit op de achteras gemonteerd (soort blokje met remleidingen) en de rembekrachtinger zit gewoon in het motorruim.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #189 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 12:47:21 »
Op de foto's is niet zoveel te zien eigenlijk, alleen de handremkabel en een stukje remslang.

De remcilinder zit in de trommel, de remkrachtverdeler zit op de achteras gemonteerd (soort blokje met remleidingen) en de rembekrachtinger zit gewoon in het motorruim.

Het is dus de vraag of de remkrachtverdeler op de achteras gemonteerd is. Tenminste, mij is verteld door en ander forumlid dat de G40 een remkrachtverdeler op de achteras heeft zitten en een standaard polootje niet. Ik wil namelijk weten wat voor remmen ik erop heb zitten zodat ik weet wat voor remcilinders ik nodig heb.

Of is er een andere manier om er achter te komen wat voor remcilinders ik nodig heb?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #190 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 13:26:55 »
Demonteren en met de kapotte nieuwe gaan halen? Meten? Op de cilinder het onderdeelnummer trachten te achterhalen?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #191 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 13:30:42 »
Demonteren en met de kapotte nieuwe gaan halen? Meten? Op de cilinder het onderdeelnummer trachten te achterhalen?

Welke deel zou ik moeten meten? O

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #192 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 14:41:23 »
De cilinder van de remcilinder :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #193 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 15:41:40 »
of de zuiger. Dat deel dat uitsteekt uit de remcilinder. Dus rubbertje eraf/opzij en meten.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #194 Gepost op: wo, 17 aug 2011, 20:04:37 »
of de zuiger. Dat deel dat uitsteekt uit de remcilinder. Dus rubbertje eraf/opzij en meten.

Die bedoelde ik inderdaad :)
Polo-loos Audi A4 b5