Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 61513 keer)

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #225 Gepost op: za, 27 aug 2011, 11:23:24 »
Ach vooruit, ik wil jullie de manier zoals het niet moet niet onthouden:



 :)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #226 Gepost op: za, 27 aug 2011, 12:20:03 »
ziet er mooi uit zo :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #227 Gepost op: za, 27 aug 2011, 12:43:11 »
ziet er mooi uit zo :)

Ja mooi he? :)

Ik heb de remmen inmiddels gedemonteerd en goed in elkaar gezet. Nu nog een derde hand vinden om de boel terug te zetten. Ik krijg in mijn eentje die handremkabel niet bevestigd. Is daar misschien een truc voor?

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #228 Gepost op: za, 27 aug 2011, 12:58:12 »
weet niet of dit bij een polo ook geldt maar bij een kever kun je deze los maken onder de hoes van de handrem in de auto....
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #229 Gepost op: za, 27 aug 2011, 13:06:52 »
Doe ik ook altijd. Ontspannen en later opspannen tot je de hendel 4 tandjes omhoog kan trekken. (APK-eisen)
Verder goed bezig  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #230 Gepost op: za, 27 aug 2011, 13:16:16 »
weet niet of dit bij een polo ook geldt maar bij een kever kun je deze los maken onder de hoes van de handrem in de auto....

Doe ik ook altijd. Ontspannen en later opspannen tot je de hendel 4 tandjes omhoog kan trekken. (APK-eisen)
Verder goed bezig  -thumbsup-

Ik heb dat al eens geprobeerd, maar kom nogal lastig bij de moer om de boel te ontspannen. Misschien nog maar eens proberen. Al gaat het met een extra setje handen ook prima.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #231 Gepost op: za, 27 aug 2011, 14:30:06 »
Het extra setje handen was snel geregeld en het spul zit er inmiddels weer onder. Linksachter ging de trommel er nog steeds wat lastiger op dan rechts, zelfs met het stelwigje volledig omhoog, maar het ging al een stuk makkelijker dan eerst. Ik ga ervan uit dat na een aantal keren remmen de boel zich netjes settelt. Bij een rondje door de buurtstalling hoorde ik geen overdreven aanlopen. Bij het remmen hoor je wel licksachter een licht schurend geluid, maar ik neem aan dat ook dit straks vanzelf verdwijnt.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #232 Gepost op: za, 27 aug 2011, 16:29:25 »
Stellen: voet op de rem en handrem een aantal keer hevelen. Daarna handrem checken (hoe hoog moet je trekken voor aangrijpen) en zonodig herhalen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #233 Gepost op: za, 27 aug 2011, 17:10:29 »
Stellen: voet op de rem en handrem een aantal keer hevelen. Daarna handrem checken (hoe hoog moet je trekken voor aangrijpen) en zonodig herhalen...

Gaat het stellen niet vanzelf na een x-aantal kilometers gereden en geremd te hebben?

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #234 Gepost op: ma, 05 sep 2011, 20:53:16 »
Vanavond even bij Jaap langs geweest voor een nette hoedenplank waar ik Infinity Kappa 693.9i setje in kan monteren. Uiteraard na versteviging van het geheel. De versterker die de boel gaat aansturen is een:

Precision Power DCX 300.4


Misschien een beetje overkill wat geluidskwaliteit betreft ten opzichte van de Infinity's, maar dan heb ik een goede basis als ik zou willen upgraden. De Infinity's gaan in het laag ondersteund worden door een subje. Welke dit wordt moet ik nog even bekijken. Eerst maar eens de kofferbak aanpakken. Het nodige bitumen en bekleding moet ervoor gaan zorgen dat de boel wat minder blikkerig wordt.

Martijn gaat mijn einddemper, een stuk pijp en een koppelstuk overnemen. Daarvoor komt een originele middendemper en originele einddemper voor in de plaats. Een dezer dag zullen we kijken of we de boel kunnen monteren.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #235 Gepost op: zo, 18 sep 2011, 16:29:27 »
Inmiddels zijn er weer een paar stappen gezet. Ik heb een nieuw vloertje gemaakt in de kofferbak. Met name voor een stukje akoestische demping, al oogt het ook een stukje netter. De versterker en de luidsprekers zijn geplaatst. De luidsprekers zitten nu tijdelijk op de hoedenplank gemonteerd. Deze wil ik ter zijner tijd eronder monteren en dan de hoedenplank voorzien van een stuk zwart geluiddoorlatend doek.





De kofferbakklep heeft de nodige bitumen en demping meegekregen. Hierdoor kan er niet veel meer gaan rammelen. Al moet dat nog wel bewezen worden omdat er nu nog geen subwoofer geplaatst is. Dit is wel de bedoeling.

Verder werd ik door een scherp forumlid gewezen op het feit dat mijn achterschokdempers voorzien zijn van notenverstelling. Ik heb de veerschotels 20mm hoger geplaatst. Het resultaat is dat het geratel/resonantie waar ik regelmatig last van had verdwenen is. Daarnaast lijkt de achterkant beter met korte hobbels in de weg om te gaan. Wat is gebleven is een soort piepend geluid dat synchroon loopt met de oneffenheden in de weg en ergens bij de veerpoot rechtsachter vandaan komt. Ik heb nog niet kunnen vinden waardoor dit veroorzaakt wordt. Ik heb al een stukje gereden zonder hoedenplank en hoedenplank dragers en met de achterbank naar beneden geklapt. Het geluid is dan nog steeds te horen. Zou het misschien in de schokdemper zelf kunnen zitten?

Nu ik de veerschotels achter een stukje omhoog heb geplaatst hangt mijn auto iets minder door van achteren wat beter staat. Misschien dat ik binnenkort de veerschotels nog wel een stapje hoger zet.



Ook heb ik vandaag, na het lezen van een post van Serge, de ventilatieroosters losgehaald en het vergane schuimrubber vervangen door een stuk Sorbodoek. Nu sluiten ze weer netjes af en is er geen fluittoon meer te horen als ze dicht zijn.
Ik kwam er jammergenoeg ook achter dat ik lekkage van koelvloeistof heb. Het lijkt op het eerste gezicht ergens midden onderaan de radiateur vandaan te komen. Vrees dat ik rond moet gaan kijken naar een ander exemplaar.

Things to do:

- Gepiep bij de veerpoot rechtsachter oplossen
- Originele einddemper + middendemper monteren
- Subwoofer op de kop tikken
- Lekkage koelvloeistof oplossen
- Schakelaskeerring vervangen.
- Setje andere voorstoelen op de kop tikken
« Laatst bewerkt op: zo, 18 sep 2011, 16:31:52 door Douma »

Offline Da_tezz

  • L86C-0186
  • Non-Register lid
  • Berichten: 155
  • Geslacht: Man
  • Matthijs Aries
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #236 Gepost op: zo, 18 sep 2011, 17:31:25 »
Ziet er goed uit, netjes! En hoe is het geluid nu?
VW Polo II Steilheck 40kW (MH) '88 - R.I.P.  *  VW Polo IIF Coupe 40kW (AAV) '94

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #237 Gepost op: zo, 18 sep 2011, 17:58:22 »
Ziet er goed uit, netjes! En hoe is het geluid nu?

Het geluid is redelijk. Ik mis nog veel laag en er zit een behoorlijke piek in het midlaag. Ik ga er een beetje van uit dat beide zaken verholpen kunnen worden door de toevoeging van een subwoofer en een correcte afstelling van het spul.

Offline Da_tezz

  • L86C-0186
  • Non-Register lid
  • Berichten: 155
  • Geslacht: Man
  • Matthijs Aries
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #238 Gepost op: zo, 18 sep 2011, 18:18:25 »
Ja, dat is op zich ook wel logisch.. Denk ook dat dat met een sub op de versterker (en afstellen inderdaad) is opgelost!  -thumbsup- 
VW Polo II Steilheck 40kW (MH) '88 - R.I.P.  *  VW Polo IIF Coupe 40kW (AAV) '94

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #239 Gepost op: zo, 18 sep 2011, 18:35:36 »
Poeh, weer veel gedaan, respect!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..