Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 61569 keer)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #315 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 17:52:56 »
Als ik het goed heb passen de lampjes van de Action ook, kosten geen drol en dan heb je meteen een paar andere lampjes + zekeringen extra.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #316 Gepost op: do, 27 okt 2011, 07:31:14 »
Deze heeft 55/60w te koop

Thanks! Ik zie dat www.kleinspul.nl ze ook heeft. Zelfs 100/80w, maar dat lijkt me overbodig.

Als ik het goed heb passen de lampjes van de Action ook, kosten geen drol en dan heb je meteen een paar andere lampjes + zekeringen extra.

"lampjes van Action" is nogal een ruim begrip. :) Ik heb daar wel H4 lampen vandaan gehaald en die passen niet. Maar ik kan uiteraard altijd even kijken als ik in de buurt ben.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #317 Gepost op: do, 27 okt 2011, 07:33:42 »
Ik heb gisteren ook direct even een nieuwe verdelerkap en rotor opgehaald. De huidige contactpunten zijn bijna de helft dunner en volledig wit uitgeslagen. Kan ik de oude kap en rotor er afhalen en de nieuwe monteren? Of moet ik rekening houden met de stand en later nog iets afstellen?


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #318 Gepost op: do, 27 okt 2011, 09:07:03 »
posities bougiekabels goed onthouden, oude meuk eraf, nieuwe erop = klaar
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #319 Gepost op: do, 27 okt 2011, 11:04:08 »
posities bougiekabels goed onthouden, oude meuk eraf, nieuwe erop = klaar

Thanks!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #320 Gepost op: do, 27 okt 2011, 18:42:33 »
1 voor 1 de kabels wisselen,zo doe ik dat.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #321 Gepost op: do, 27 okt 2011, 21:52:32 »
Begin van de avond, voordat ik naar Leek zou rijden om samen met Martijn een poging te wagen de demper van een MH blok op een AAV middendemper te laten passen, even de H4-Duplo lampjes geplaatst. Inderdaad meer licht, maar toen zag ik ook dat ik de maan aan het verlichten was. Ik kon de koplampen alleen niet ver genoeg bijstellen en heb inmiddels de stelboutjes van beide koplampen dwars door het kunststof gedraaid. -gert- Met als resultaat dat de koplampen nu lekker losjes in de gril hangen.
Morgen bij daglicht de schade maar even bekijken en hopen dat ik met een ringetje een heel eind kom. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ik de boel niet ver genoeg naar beneden kan stellen. Ik heb de H4 lampjes zo gemonteerd dat het plaatje binnenin het H4 lampje een beetje schuin-omhoog richting passagierskant staat. Klopt dit of moeten de lampjes er anders in?

Verder was de poging met de demper geen succes. Met geen mogelijkheid krijg je een MH demper op een AAV middendemper. We hebben twee sleuven in de middendemper gemaakt, maar kregen de boel niet ver genoeg uit elkaar - en het einddemperdeel niet ver genoeg bijelkaar - om fatsoenlijk in elkaar te passen. Dus ik haal morgen een nieuwe einddemper op. Het heeft nu lang genoeg geduurd. :)

Gisteren ook nog even bij Brezan geweest voor een 92 graden versie van de thermostaat in mijn AAV blok. Maar deze blijkt niet te bestaan. -dunno- Is er misschien een ander 92 graden model die in een AAV blok past?

1 voor 1 de kabels wisselen,zo doe ik dat.

Dat lijkt me inderdaad een handige manier om je niet te vergissen.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #322 Gepost op: do, 27 okt 2011, 21:57:57 »
denk dat je de lamp er niet goed in hebt zitten :) gebeurt wel vaker, zie dit nog wel eens bij de APK keuring -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #323 Gepost op: do, 27 okt 2011, 22:03:09 »
denk dat je de lamp er niet goed in hebt zitten :) gebeurt wel vaker, zie dit nog wel eens bij de APK keuring -thumbsup-

Maar wat is de juiste positie? Scheef erin zetten kan niet, want dan krijg je de klem er niet meer op. Maar de lamp kan wel gedraaid worden. Hoe moet dat metalen plaatje, dat bovenin de lamp zit, staan?


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #324 Gepost op: do, 27 okt 2011, 22:47:38 »
Bij de normale H4 zit de nok van de voetplaat omhoog, maar ik neem wel aan dat je een H4-lamp op een Duplo-voet hebt?

Anders lijkt het mij het meest gezond om gewoon H4-koplampen te regelen en je koplampen te wisselen? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #325 Gepost op: vr, 28 okt 2011, 07:45:14 »
Bij de normale H4 zit de nok van de voetplaat omhoog, maar ik neem wel aan dat je een H4-lamp op een Duplo-voet hebt?

Bedoel je met de nok de "inkeping" die je in het midden op de foto ziet of het platte deel dat niet op de foto te zien is? :)

Anders lijkt het mij het meest gezond om gewoon H4-koplampen te regelen en je koplampen te wisselen? -dunno-

Niet direct een oplossing die ik zou willen horen, maar misschien wel verstandig. Ook aangezien ik bij de huidige koplampen de stelboutjes door het kunststof heb gedraaid.
« Laatst bewerkt op: vr, 28 okt 2011, 08:03:43 door Douma »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #326 Gepost op: vr, 28 okt 2011, 10:54:35 »
Tja, makkelijkste is de stekkeraansluiting: de horizontale aansluiting moet boven, de 2 verticale aan de zijkanten...
Ik zou zelf inderdaad zeker gaan voor H4-koplampen.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #327 Gepost op: vr, 28 okt 2011, 12:38:51 »
Tja, makkelijkste is de stekkeraansluiting: de horizontale aansluiting moet boven, de 2 verticale aan de zijkanten...
Ik zou zelf inderdaad zeker gaan voor H4-koplampen.

Ik had de lampen er inderdaad netjes op de kop ingezet. -gert- H4 koplampen wacht ik nog even mee aangezien ik net heb geconstateerd dat er niks kapot is.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #328 Gepost op: vr, 28 okt 2011, 12:44:42 »
De gril er net maar even afgehad om de schade aan het stelmechanisme van de koplampen te bekijken.



Gelukkig bleek er niks kapot te zijn. Ik heb de koplampen dus weer netjes vast kunnen zetten. Ik kwam er ook achter dat ik de lampjes op de kop heb gemonteerd gisteren. Vandaar dat ik de maan aan het verlichten was. Direct maar een setje 55/60w geplaats en nu zit alles zoals het hoort. Ik heb de lampen grof afgesteld zoals in de Haynes wordt uitgelegd. Vanavond maar even kijken hoe het lichtbeeld is.

Verder heb ik een nieuwe verdelerkap en rotor geplaatst. De contactpunten van de oude kap waren niet meer "je van het".



Zoals op de eerste foto te zien is zijn de twee lampen in de grill niet aangesloten. Hoe horen deze geschakeld te worden? En iemand nog een idee of er een 92 graden thermostaat voor een AAV blok te krijgen is?

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #329 Gepost op: vr, 28 okt 2011, 13:16:26 »
Officieel horen die lampen in de grill op het groot licht te zitten :).. ik heb ze bij mijn coupe op een aparte schakelaar gezet een aantal jaar geleden (noujah een kameraad van me heeft dat gedaan), kabeltje trekken en beetje meten en knooien met een multimeter om ervoor te zorgen dat die middelste lampen niet continu aanstaan / alleen stroom krijgen en dus licht krijgen wanneer jij dat wilt  :)

De staat van je verderlerkap vind ik nog niet eens heel schrikbarend eerlijk gezegd.

Zal eens kijken vanavond of ik een andere thermostaat voor een AAV kan krijgen

Mooi dat de verlichting iig weer in orde is  -thumbsup- mocht je nog eens van plan zijn H4 koplampen te kopen, zo heel duur zijn ze niet :) rond de 25 euro ofzo op winparts o.i.d.
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..