Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 61607 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #405 Gepost op: zo, 13 nov 2011, 20:13:26 »
Tja, heeft je nieuwe kabelboom van het contactslot wel een aansturing voor de elektrische benzinepomp? Dat is wel essentieel. Gaat echt niet pruttelen ook niet, als de pomp niet werkt.
Maar, de stekker achter het contactslot is anders, liet je ergens zien. Wat betekent dit voor het contactblokje? En is het contactblokje nog wel goed? Krijgt je bobine bijvoorbeeld wel nog stroom? Want naast benzine heb je natuurlijk ook vonk nodig...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #406 Gepost op: zo, 13 nov 2011, 20:49:17 »
Tja, heeft je nieuwe kabelboom van het contactslot wel een aansturing voor de elektrische benzinepomp? Dat is wel essentieel. Gaat echt niet pruttelen ook niet, als de pomp niet werkt.
Maar, de stekker achter het contactslot is anders, liet je ergens zien. Wat betekent dit voor het contactblokje? En is het contactblokje nog wel goed? Krijgt je bobine bijvoorbeeld wel nog stroom? Want naast benzine heb je natuurlijk ook vonk nodig...

De kleuren van de kabels zijn bij beide contactslotstekkers hetzelfde. Alleen heeft de 2F een extra kabel. Maar deze was nergens op aangesloten. Wat is het contactblokje?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.533
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #407 Gepost op: zo, 13 nov 2011, 20:57:04 »
Dit is een contactblokje (aan achterkant van contactslot)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #408 Gepost op: ma, 14 nov 2011, 07:33:47 »
Ik ga ervan uit dat die in orde is. Die was goed, dus ik zie geen reden waarom deze ineens kapot zou zijn gegaan.

Ik ben er inmiddels achter dat de pomp nu niet aangesloten is. Ik heb een kabelboom van een HZ blok gekocht en er niet bij stilgestaan dat die bepaalde aansluitingen zou missen. Vanavond ga ik de kabelboom aanpassen zodat de pomp weer aangestuurd wordt.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #409 Gepost op: ma, 14 nov 2011, 21:13:26 »
Ik heb de aansluiting voor de pomp met pin en al over kunnen zetten. Nog niet getest, maar aangezien de aansluting nu is zoals hij was denk ik dat het in orde is.

Ik heb de kabelboom nu voor me liggen en wat massa betreft helemaal doorgemeten. Alle kabelboom uiteinden zitten wat massa betreft met elkaar verbonden. Dat lijkt dus in orde. Een verschil met de kabelboom die ik uit mijn auto heb gehaald is dat de Polo 2(HZ) kabelboom een relais minder heeft. Dit ontbrekende relais is voor de ruitenwisser achter. Deze zal ik dus moeten toevoegen op de HZ kabelboom die ik heb.

Edit: ik ben er inmiddels achter dat ik een aansluiting moet toevoegen op de connector van de rechter stuurhendel.

Belangrijkste bijft dat ik een "contactslotbehuizing" van een Polo  2 op de kop tik.

« Laatst bewerkt op: ma, 14 nov 2011, 21:44:54 door Douma »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #410 Gepost op: ma, 14 nov 2011, 23:06:18 »
Pas op met dingen als: "Dat lijkt dus in orde ..."
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #411 Gepost op: ma, 14 nov 2011, 23:32:56 »
Een verschil met de kabelboom die ik uit mijn auto heb gehaald is dat de Polo 2(HZ) kabelboom een relais minder heeft. Dit ontbrekende relais is voor de ruitenwisser achter. Deze zal ik dus moeten toevoegen op de HZ kabelboom die ik heb.

Niet bij nagedacht, maar achteraf wel logisch dat een sedan geen relais voor een achterwisser heeft.

Belangrijkste bijft dat ik een "contactslotbehuizing" van een Polo  2 op de kop tik.

Daar kan ik je wel aan helpen, evt. met een complete set sloten voor een 2 Coupe, of kun je je 2f contactslot overzetten?

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #412 Gepost op: di, 15 nov 2011, 07:35:37 »
Pas op met dingen als: "Dat lijkt dus in orde ..."

Hehe, daar heb je helemaal gelijk in.

Niet bij nagedacht, maar achteraf wel logisch dat een sedan geen relais voor een achterwisser heeft.

Daar kan ik je wel aan helpen, evt. met een complete set sloten voor een 2 Coupe, of kun je je 2f contactslot overzetten?

Het lijkt me dat ik de boel kan overzetten. Ik denk namelijk dat het een Polo 2 contactslot is dat is overgezet. Het is namelijk origineel een Polo 2 waar een 2F blok, kabelboom en dashboard in zijn gezet. Het klinkt niet logisch om alle sloten te gaan vervangen. Maar niks is zeker uiteraard. Zou je mij een slot inclusief stuurkolom bevestiging kunnen toesturen? Misschien van te voren even voor de zekerheid nameten dat de bovenste twee bevestigingspunten voor de stuurhendels 52,5 mm uit elkaar zitten (hart tot hart).

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #413 Gepost op: di, 15 nov 2011, 14:41:27 »
Misschien van te voren even voor de zekerheid nameten dat de bovenste twee bevestigingspunten voor de stuurhendels 52,5 mm uit elkaar zitten (hart tot hart).

Dus ik moet meten of mijn ex-stuurhendels passen op het stuurslot-gedeelte waar ze vanaf komen :)

Maar zonder dollen, ik snap dat je inmiddels de zaken liever dubbel checked van tevoren -thumbsup-
Ik zal het straks voor je nameten.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #414 Gepost op: di, 15 nov 2011, 16:45:58 »
Dus ik moet meten of mijn ex-stuurhendels passen op het stuurslot-gedeelte waar ze vanaf komen :)

Maar zonder dollen, ik snap dat je inmiddels de zaken liever dubbel checked van tevoren -thumbsup-
Ik zal het straks voor je nameten.

Haha, in dat geval is het niet nodig uiteraard. Stuur me maar even een pb met prijs en afmetingen.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #415 Gepost op: di, 15 nov 2011, 17:49:50 »
De afstand is inderdaad 52,5mm. De behuizing kun je tegen verzendkosten overnemen.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #416 Gepost op: di, 15 nov 2011, 18:38:56 »
De afstand is inderdaad 52,5mm. De behuizing kun je tegen verzendkosten overnemen.

Perfect! Stuur maar mijn kant op. Ik zal de verzendkosten naar je overmaken.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #417 Gepost op: vr, 18 nov 2011, 19:22:34 »
Voor kerst zou ik geen HZ boom in huis zetten. Veel kaler vind je ze volgensmij niet. Bedacht mij gisteren dat ik geen steker voor de mistlampschakelaar had gezien. En dat klopt, die zit er ook helemaal niet op. Dus vandaag het boompje aangepast met een aansluiting voor de mistlamp.

Ik heb ook de contactslotbehuizing voor een Polo 2 binnengekregen. Voor nop (nouja, alleen verzendkosten) van Bas gekregen. Thanks Bas!

Ik ben niet echt fit, maar ik hoop zondag de boel te kunnen testen en wie weet al volledig inbouwen. Vanavond het bier en chips inruilen voor appelsap en mandarijnen en op tijd mijn bed in. En wie weet maandag weer lekker in mijn Polo naar mijn werk.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #418 Gepost op: vr, 18 nov 2011, 19:40:19 »
Klinkt hoopvol maar eeeuh, griepje?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Kabelboom troubles
« Reactie #419 Gepost op: zo, 20 nov 2011, 11:48:26 »
Klinkt hoopvol maar eeeuh, griepje?

Het valt mee. Voel me al beter nu.

Ombouwen gaat me nog niet lukken zie ik. Ik heb speciaal gereedschap nodig om het contactslotgebeuren van mijn stuurnaaf te krijgen. Wie kan mij vertellen welk stuk gereedschap ik precies nodig heb?